Kvalificerad administratör, visstidsanställning

Domstolsverket / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Domstolsverket i Jönköping, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 285 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Informationsavdelningen på Domstolsverket består i nuläget av fjorton medarbetare. Vi har ett övergripande ansvar för strategi, struktur och innehåll i mediearbetet, den interna och externa informationen samt ansvarar för Sveriges Domstolars gemensamma informationskanaler och den grafiska profilen. Vår kommunikation riktar sig till domstolarna och dess personal, internt till Domstolsverket och, i lika hög grad, till samhället i övrigt.

En av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig från och med 20 juni 2012 t.om 1 oktober 2013 och vi söker därför en ersättare fram till oktober 2013.

Publiceringsdatum
2012-04-17

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administratör med ansvar för att ge administrativt stöd till avdelningen. Det innebär bland annat: att ta fram underlag i budgetprocessen (planering, prognos och uppföljning), fakturahantering (Agresso och elektronisk fakturahantering), resebeställningar, stöd i verksamhetsplanering och tillhörande uppföljning samt att vara sammanhållande för avdelningens upphandlingar, avrop och översättningar.

I uppgifterna ingår det också andra uppgifter som t ex att ansvara för avdelningens distributionslistor och Domstolsverkets presentartiklar.Som administratör på informationsavdelningen är du också delaktig i vår webbsupport och i det administrativa arbetet som rör Sveriges Domstolars grafiska profil.

Kvalifikationer
Vi tror att du i grunden har en ekonomi- eller projektledarutbildning på postgymnasial nivå. Tidigare erfarenhet av administration och budgetarbete är ett krav liksom erfarenhet av att arbeta i stora organisationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Agresso eller likande system. Kommunikationskompetens är meriterande.

Du arbetar självständigt, är strukturerad, noggrann och har en administrativ ådra. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Vi lägger också stor vikt vid din förmåga att skapa förtroende.

Så ansöker du
Din ansökan märkt med referensnummer 875-2012 jämte meritförteckning, löneanspråk och övriga handlingar som du önskar åberopa vill vi ha senast 30 april 2012 till Domstolsverket, 551 81 Jönköping eller till vår e-postadress domstolsverket@dom.se .

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-30
visstidsanställning från och med 20 juni 2012 tom 1 oktober 2013
Ange följande referens när du ansöker: 0875-2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Petra Thor Jonzon, Informationschef, 0703-201289

Facklig kontakt
Magnus Danielsson, ST, 036-15 53 63

Företag
Domstolsverket

Adress
Domstolsverket
55181 JÖNKÖPING

Kontorsadress
KYRKOGATAN 34
JÖNKÖPING

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-155300
Faxnummer: 036-165721
E-postadress: domstolsverket@dom.se

Jobbnummer
1216916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Domstolsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Domstolsverket: