Kundtjänstmedarbetare till Stadsbiblioteket. (Vikariat 50-100 %)
Stockholms kommun / Bibliotekariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!
Kundtjänstmedarbetare till Stadsbiblioteket.
(Vikariat 50-100 %)
Biblioteken är viktiga demokratibärare, för kultur och bildning. Vår verksamhet bidrar till en stad som är världsledande i att leva upp till barnrätt och mänskliga rättigheter, där mångfald, innovationer, nytänkande och tillgänglighet är ledord.
Stockholms stadsbibliotek söker nu en medarbetare till kundtjänsten med placering på Stadsbiblioteket Odenplan, sektionen för tillgänglighet.
Stadsbiblioteket är Stockholms mest besökta bibliotek med ca en miljon besök per år. Stadsbiblioteket fungerar både som ett lokalt bibliotek för de boende på Norrmalm och som ett bibliotek för hela Stockholm. Stadsbiblioteket ingår i Norrmalmsenheten som också ansvarar för funktioner såsom bokbuss, kundtjänst och uppsökande biblioteksverksamhet. Enheten har ca 50 medarbetare och är indelad i tre sektioner.
Publiceringsdatum2023-07-27Dina arbetsuppgifterStockholms stadsbiblioteks kundtjänst utgör viktig service gentemot bibliotekets användare över hela Stockholm. Ärendena tas emot via telefon och mejl. Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt och förmåga att bidra till goda möten med användarna.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Att möta, vägleda och hjälpa Stockholms stadsbiblioteks användare.
- Att utgöra stöd och hjälp till bibliotekets användare för tjänster och teknik som är tillgänglig via biblioteket.
- Att svara på fakturafrågor och hantera skuldärenden.
Även bemanning i bibliotekets publika informationsdiskar kan ingå liksom att delta i arbetet med bibliotekets mediehantering.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Du har god digital kompetens och förmåga att inspirera och hjälpa kollegor och besökare. Du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Du får gärna ha andra språkkunskaper.
Erfarenhet av arbete inom kundservice eller besöksnäring ses som positivt liksom erfarenhet av informationssökning, läsfrämjande arbete och andra på bibliotek förekommande arbetsuppgifter.
Rollen som kundtjänstmedarbetare inom Stockholms stadsbibliotek ställer krav på:
- Att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande.
- Ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt.
- Att kunna hantera stressiga situationer.
- God initiativ- och samarbetsförmåga.
Övrig informationArbetstid: Schemalagd, dagtid.
Anställningsform: Visstidsanställning 6 månader
Anställningens omfattning: Deltid/heltid
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/4575".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Kulturförvaltningen, Stockholms stadsbibliotek
Kontakt Kristofer Gren
08-50830829 Jobbnummer 7990768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.