Kundtjänstmedarbetare till reseförsäljningsteam

Convergys International Nordic AB / Butikssäljarjobb / Helsingborg
2015-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till reseförsäljningsteam" (publicerad 2015-03-31) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Convergys International Nordic AB i Helsingborg

Vill du jobba i en fartfylld miljö med stort fokus på god service och försäljning? Då kanske denna tjänst passar just dig!

Convergys erbjuder kundsupport på den nordiska marknaden och våra klienter är väletablerade företag som valt att outsourca sin supportverksamhet. I Norden finns vi i Helsingborg där vi tillhandahåller support på danska, finska, norska och svenska. Idag är vi närmre 250 anställda i Sverige och över 125 000 medarbetare globalt.

Det går bra för Convergys. Så bra att vi behöver anställa mer än 50 personer. Har du vad som krävs för att bli en av dem?

Publiceringsdatum
2015-01-16

Om tjänsten
Som Customer Support Associate kommer du att besvara inkommande samtal från norska och svenska resesugna kunder, hantera kundförfrågningar på ett professionellt sätt, samtidigt som du ger den högsta nivån av kundservice.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Tillhandahålla kvalitativ kundservice och support i reseärenden via telefon
• Arbeta med merförsäljning samt uppnå säljmål
• Följa fastlagda processer och hålla en hög standard i ditt kundbemötande

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Customer Support Associate i vårt reseteam krävs att du är duktig på att uttrycka dig både verbalt och skriftligt. Då tempot stundtals är högt är det även viktigt att du tycker att det är roligt med "multi-tasking" samt trivs i en miljö där fokus ligger på problemlösning och där det ständigt händer nya saker.

Som person är du noggrann samtidigt som du brinner för att ge god service åt dina kunder. Du är även social och utåtriktad och känner dig bekväm med att använda telefon och dator som arbetsverktyg.

Övriga krav innefattar:
• God PC vana (gärna av att arbeta i olika typer av webbaserade program samtidigt)
• Möjlighet att arbete på oregelbundna arbetstider (kvällar/helger)
• Goda kunskaper i engelska, svenska samt i norska

Meriterande:
• Erfarenhet från call center
• Erfarenhet från reseförsäljning
• Säljvana

Du är välkommen med din ansökan via mail till cassandra.karlsson@convergys.com

Tillsättningar kommer att ske snarast så vänta inte med din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid
Tjänstgöringsgrad: 75%

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-14
Ange följande referens när du ansöker: 34598
Ansökan kan skickas till e-postadress: cassandra.karlsson@stream.com

Kontakt
Cassandra Karlsson, HR Generalist 0424957708 cassandra.karlsson@convergys.com

Företag
Convergys International Nordic AB

Adress
Convergys International Nordic AB
Rönnowsgatan 8
25225 HELSINGBORG

Kontorsadress
Rönnowsgatan 8
Helsingborg
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-4957700
Faxnummer: 042-4957001

Jobbnummer
2130389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Convergys International Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Convergys International Nordic AB: