Kundtjänstmedarbetare till Mettler Toledo
Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2024-10-21
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-10-21Om tjänstenSom Kundsupport hos Mettler Toledo kommer du att spela en central roll som den första kontaktpunkten för våra kunder. Du kommer att erbjuda support och lösningar via telefon och e-post, hantera inkommande ärenden, identifiera problem och föreslå lösningar samt administrera kundinformation i vårt CRM-system. Detta är en nyckelroll där du kommer att guida och stödja kunder genom en mängd olika ärenden inom R&D, kvalitetskontroll och tillverkningsprocesser.
Tjänsten är ett konsutuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledningsvis i 6 månader, för rätt kandidat finns det möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter inkluderar:
• Hantering av inkommande ärenden via telefon och e-post
• Identifiering av problem och föreslå lösningar
• Skapa och följa upp ärenden gällande reparationer och underhåll
• Uppdatering av servicerelaterade data i CRM-systemet
• Hantering av kundinformation
• Vidarebefordra beställningar till servicekoordinatorer
Om dig
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att människor och service, gärna inom kundtjänst, och har god datorvana. Du är serviceinriktad, strukturerad och har förmågan att hantera flera ärenden parallellt. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i CRM-system, särskilt SAP, ses som en extrem fördel.
Kvalifikationer• Tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst
• Kan kommunicera obehindrat på antingen danska eller norska
Extra meriterande
• Kunskap i SAP
Om Mettler toledo
Mettler toledo är en ledande global leverantör av precisionsinstrument och servicetjänster, med kunder inom en mängd olika branscher över hela världen. Vi är en innovativ och nytänkande organisation med en stark kultur av att leverera högkvalitativ service till våra kunder.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via
jesper.jenefjard@adecco.seSökord: Kundsupport, Förstalinsupport, Inläggningsteam, Mettler toledo, CRM, SAP, Adecco, Stockholm
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45241".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jesper Jenefjärd
Jobbnummer 8966715