Kundtjänstmedarbetare, Kundcenter inkommande telefonsamtal, Upps

Nordea Bank AB / Butikssäljarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordea Bank AB i Uppsala, Östhammar, Håbo, Enköping, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Till Uppsala söker vi nu dig som vill vara med att underlätta kundernas vardag genom förstklassig service.

Välkommen till ett team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.

Vi söker flera nya kollegor för tillsvidareanställning till vår enhet för inkommande kundsamtal.

Om tjänsten

I rollen är du ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunden och hitta affärsmöjligheter. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler.

Dina fokusområden blir att:

• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du informerar och uppmuntrar kunderna att använda alla våra kanaler.
• Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer med fokus på att lösa ärendet direkt.
• Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på servicemöjligheter i kundkontakten.
Tjänsten är placerad i Uppsala. Du behöver ha möjlighet att arbeta olika typer av arbetspass, även kvällar, helger samt natt.

Alla nya medarbetare kommer få den utbildning som krävs för tjänsten. Utbildningen startar i början av november och december.

Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och för kunden.

Du:
• Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.
• Har i kundsamtalet förmågan att på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
• Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidrar till ett öppet och positivt klimat.
• Tar till dig ny teknik som du använder i mötet med kunden.

Du har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.

Mer information och skicka ansökan

I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Läs mer.

Välkommen med din ansökan senast 17 september augusti, 2017. Urval kommer att sker löpande.

Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra ett antal färdighetstester och besvara ett personlighetsformulär. De skickas till den mailadress som du anger i ansökan senast två veckor efter sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Hasselgren på 072-142 05 96.

För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på SACONordea@nordea.com. Notera att de inte kan svara på specifika frågor om tjänsten.

Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-08-28

Ersättning
Månadslön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martina Hasselgren martina.hasselgren@nordea.com 072-142 05 96

Företag
Nordea Bank AB

Adress
Nordea Bank AB
Strandbodgatan 1
75323 Uppsala

Kontorsadress
Strandbodgatan 1

Jobbnummer
3666019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordea Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordea Bank AB: