Kundtjänstmedarbetare

Proffice Sverige AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2016-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2016-11-07) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Kundservicemedarbetare

I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att ingå i kundservicegruppen på 8 medarbetare och arbeta med bokningar samt kundserviceärenden.

Tjänstebeskrivning:

Du kommer inledningsvis att ta emot inkommande samtal och email som är kopplade till Europcars bokningsverksamhet. Våra kunder är privat- och företagskunder samt resebyråer. Du kommer att svara på frågor gällande Europcars bilar, priser och uthyrningsvillkor samt göra bokningar i Europcars bokningssystem.

Planen är att alla i gruppen ska arbeta med både bokningar och kundservice så arbetet kommer på sikt att utökas med arbete inom kundservice. Hantering av inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem är en del av arbetet inom kundservice. Ärenden rör fakturafrågor, korrigering av fakturor, reklamationer mm.

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av att arbeta i en kundservice-, boknings-, ordermottagningsroll och har stor vana av att ha kontakt med kunder via email och telefon.
• Du har gymnasiekompetens och söker ett arbete med fokus på service och bemötande.
• Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift och kan bygga relationer och ge service på ett naturligt och säljande sätt.
• Då det kommer förfrågningar ifrån kunder i andra länder är det ett krav på att du skriver och talar flytande svenska och engelska
• Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift och kan bygga relationer och ge service på ett naturligt och säljande sätt. Du sätter kunden i fokus och har en genuin känsla för att hålla hög servicenivå och lösa utmaningar.
• Då tjänsten kommer innefatta en viss del merförsäljning är det meriterande med erfarenhet inom sälj.
• Kunskaper i Amadeus eller andra resebyråbokningssystem är meriterande
Som person är du engagerad, drivande och kan hantera stressiga situationer. Du har en självsäkerhet blandat med en ödmjukhet som gör att du kan fatta beslut som gynnar alla inblandade parter.
Det är också betydelsefullt att du har förmåga att skapa högt förtroende hos våra kunder.

Vidare värdesätter vi att du är flexibel, att du arbetar bra i både team och självständigt samt är utåtriktad, noggrann och ansvarsfull.

För oss är det mycket viktigt att du sätter kunden i fokus och har en genuin känsla för att hålla hög servicenivå och lösa utmaningar. Problemlösningen har du i blodet och du tar därför egna initiativ och agerar gärna proaktivt.

Start: Snarast

Omfattning: Heltid, schemalagd arbetstid måndag - fredag 08:00-16:30 eller 08:30-17:00

Ort: Stockholm, Årsta

Sista ansökningsdatum: 2016-08-14

Intresserad? Ansök via www.proffice.se .Då vi går igenom urvalet löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-07-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: 200950306
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hannah Sandström hannah.sandstrom@proffice.se

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2937258

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: