Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor, Språkmö

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare med inriktning Språkmöte har du ett viktigt uppdrag: du är ofta medborgarnas första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Du möter individer på engelska, svenska och hanterar bokade samtal på andra språk, eller via en direktlinje för vissa språk. Tjänsten innebär inkommande och utgående samtal på kundtjänst. Du besvarar också frågor via epost.

Du hjälper individer att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster och skapa förutsättningar för medborgarna att själva sköta sina ärenden. Merparten av din arbetstid förlägger du i telefon.

Vi söker dig som

• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i engelska, svenska och ett av följande språk: somaliska, spanska eller turkiska.
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20/30 hp eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga.
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon

Det är meriterande om du

• har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet av att ha kontakt med kunder och se deras behov
• har vana av teamarbete och gemensamt uppsatta mål

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Övrigt
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kan komma att användas i denna rekrytering.

Publiceringsdatum
2019-04-01

Kontaktuppgifter för detta jobb
Rekryterande chef, Hazem Achkoudir 010-114 04 30 och Lana Saleh 010-116 16 13 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna Celinski, anna.celinski@forsakringskassan.se. SACO: Birgitta Thorsell, birgitta.thorsell@forsakringskassan.se. Seko: fseko@forsakringskassan.se.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 14 april 2019.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4701699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: