Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor, Språkmö
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare med inriktning Språkmöte har du ett viktigt uppdrag: du är ofta medborgarnas första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Du möter individer på engelska, svenska och hanterar bokade samtal på andra språk, eller via en direktlinje för vissa språk. Tjänsten innebär inkommande och utgående samtal på kundtjänst. Du besvarar också frågor via epost.
Du hjälper individer att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster och skapa förutsättningar för medborgarna att själva sköta sina ärenden. Merparten av din arbetstid förlägger du i telefon.
Vi söker dig som
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i engelska, svenska och ett av följande språk: tigrinja, somaliska, spanska eller finska.
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20/30 hp eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga.
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon
Det är meriterande om du
• har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet av att ha kontakt med kunder och se deras behov
• har vana av teamarbete och gemensamt uppsatta mål
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde mars 2019. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kan komma att användas i denna rekrytering. Rekryteringsseminarium kommer hållas en eftermiddag i vecka 50.
Publiceringsdatum2018-11-12Kontaktuppgifter för detta jobb Rekryterande chef: Sara Nilsson, 010-119 24 32 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Sofie Bergfalk Mörtsell,
sofie.bergfalk.mortsell@forsakringskassan.se. SACO: Birgitta Thorsell,
birgitta.thorsell@forsakringskassan.se. Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 25 november 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4451473
Observera att sista ansökningsdag har passerat.