Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor i Götebo

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
2018-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor i Götebo" (publicerad 2019-04-01) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har sju olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, servicekontor, sjukpenninggrundande inkomst, strategiskt försäkringsstöd och återbetalning. Avdelningen har cirka 1 640 medarbetare och finns på ett flertal orter i landet.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare har du ett viktigt uppdrag: du är medborgarnas och våra partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter medborgarna och våra partner i huvudsak via telefon men även via e-post. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och ärende kan lösas direkt. Du hjälper medborgare och våra partner att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster, så du skapar förutsättningar för att de själva ska kunna sköta sina ärenden.

Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20 p/30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av kundmöten i telefon
• har erfarenhet av att arbeta med beslut som påverkar individer
• har tidigare yrkeserfarenheter av kundmöten i en tempofylld arbetsmiljö
• har mycket god samarbetsförmåga, är engagerad och bidrar till ett konstruktivt teamarbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2018-03-15

Övrig information
Den schemalagda arbetstiden är på vardagar och förläggs mellan 08:00-16:27.

Ett flertal kundtjänsthandläggare, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 september 2018 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kommer att användas i denna rekrytering.

Kontakt
Rekryterande chef: Anette Sundström, 010-118 88 05 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Milve, 010-111 44 96 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Sofie Bergfalk Mörtsell, sofie.bergfalk.mortsell@forsakringskassan.se SACO: Birgitta Thorsell, birgitta.thorsell@forsakringskassan.se. Seko: f.seko@forsakringskassan.se.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 3 april 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4024439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: