Kundtjänsthandläggare
Transportstyrelsen / Butikssäljarjobb / Arjeplog
2018-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2022-11-10) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Arjeplog,
Sorsele,
Arvidsjaur,
Malå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Arjeplog,
Umeå,
Härnösand,
Borlänge,
Västerås eller i
hela Sverige Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Ditt framtida arbete
Genom inkommande samtal, e-mail och brev har du kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Du fattar myndighetsbeslut, ger information, råd och anvisningar gällande ägande och användande av fordon i Sverige. Som kundtjänsthandläggare är ditt främsta arbetsredskap dator och telefon. För att få variation i arbetet är arbetstiden fördelat till ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning. Arbetstiden är schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30.
Som kundtjänsthandläggare hos oss erbjuder vi dig en generös introduktion och grundutbildning för att du ska känna dig trygg i rollen och för att du på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder.
Dina framtida arbetsuppgifter
• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten via telefon, e-post och brev
• tyda och förklara lagtext.
Du måste ha
• minst genomförd gymnasieutbildning
• erfarenhet av arbete i kundtjänst eller annan kundservice
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, eftersom lagtext styr ditt dagliga arbete både i dina telefonsamtal och i din handläggning
• god datavana och förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem.
Det är meriterande om du också har
• arbetat med skriftlig ärendehandläggning
• erfarenhet från myndighetsutövning
• kompetens i andra språk
• arbetat med att ge information, råd och anvisningar i telefon.
Vi vill att du
• har hög känsla för service och sätter kunden i centrum
• har god förmåga att samarbeta i grupp
• har förståelse för det ansvar det innebär att arbeta med myndighetsutövning
• har förståelse för det ansvar det innebär att arbeta med myndighetsutövning
• är noggrann och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga.
Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering Arjeplog, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde 1 september 2018.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef Carola Wiklund på 010 - 495 66 10,
carola.wiklund@transportstyrelsen.seSektionschef Mats-Ove Jakobsson på 010 - 495 66 42,
matsove.jakobsson@transportstyrelsen.seSaco, Per Nygren och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill därför behöver din ansökan senast den 13 maj 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-1649. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.
Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-04-20Ersättningindividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
Olai Kyrkogata 35
60173 Norrköping
KontorsadressOlai Kyrkogata 35
Jobbnummer 4096174
Observera att sista ansökningsdag har passerat.