Kundtjänsthandläggare

Transportstyrelsen / Kundservicejobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå, Jokkmokk eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Arjeplog, Umeå, Härnösand, Borlänge, Västerås eller i hela Sverige

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Genom inkommande samtal, e-mail och brev har du kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Du fattar myndighetsbeslut, ger information, råd och anvisningar gällande ägande och användande av fordon i Sverige.
Som kundtjänsthandläggare är ditt främsta arbetsredskap dator och telefon. För att få variation i arbetet är arbetstiden fördelat till ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning. Arbetstiden är schemalagd 08.00-16.30.
Som kundtjänsthandläggare hos oss erbjuder vi dig introduktion och grundutbildning för att du ska känna dig trygg i rollen och för att du på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• ha kontakt med allmänheten via telefon, e-post och brev
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten
• tyda och förklara lagtext

Du måste ha

• godkänd gymnasiekompetens
• mycket god språkförståelse, då lagtext styr ditt dagliga arbete, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• god datorvana och förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av arbete i kundservice samt erfarenhet av kundkontakter via telefon
• erfarenhet av myndighetsutövning

Vi vill att du

• är serviceinriktad och har förmågan att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
• är positiv, nyfiken och noggrann
• har god kommunikativ förmåga
• är en bra lagspelare och har lätt för att samarbeta
• sätter kunden i centrum

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Arjeplog. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Intervjuer är planerade att hållas vecka 50 och 51 på vårt kontor i Arjeplog.

Vid frågor är du välkommen att kontakta

Sektionschef Mats Ove Jakobsson 010- 495 50 14 matsove.jakobsson@transportstyrelsen.se
Sektionschef Klas Eriksson 010 - 495 50 67 klas.eriksson@transportstyrelsen.se

Du kan också kontakta våra fackliga representanter ST, Cathrin Söderberg eller Saco, Astrid Edlund nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-10458. Vi behöver din ansökan senast den 4 december 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Kort om avdelning Fordonsinformation

Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.

Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-11-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099), http://www.transportstyrelsen.se/

Jobbnummer
7157036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: