Kundtjänsthandläggare - Spanskatalande
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossSpansktalande
Vi söker flerspråkig kundtjänsthandläggare med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Göteborg
Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du de flesta samtalen på engelska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar.
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Vi söker dig som
• har spanska som modersmål
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media på ditt modersmål samt på svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
• har kunskap om socialförsäkringen
• har erfarenhet av liknande arbete gärna på Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2015-02-20Övrig informationArbetstiden är schemalagd, för närvarande måndag till fredag för inriktning Utland.
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde den enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Språkkompetensen inom engelska och spanska kommer att säkerställas via ett test.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Emir Beslagic, tel 072-724 66 52 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, tel 010-119 51 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anna-Carin Egman, e-post:
anna-carin.egman@forsakringskassan.se SACO: Kajsa Torp Augustsson e-post:
marie.warolen@forsakringskassan.se SEKO: Johanna Grundström, e-post: johanna.grundströ
m@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 8 mars 2015 märkt med diarienummer 009871-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2176170
Observera att sista ansökningsdag har passerat.