Kundtjänstchef rekryteras till internationellt bolag i Solna
Experis Sverige Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Sonova Nordic AB representerar 2 varumärke, Phonak och Unitron i Sverige, och är en del av den världsomspännande Schweiziske Sonova koncernen som är representerat i mer än 90 länder och med fler än 10.000 dedikerade medarbetare. Sonova är specialiserat på design, utveckling, produktion och distribution av teknologiskt avancerade hörselsystem . Sonova Nordic AB är en försäljningsorganisation med teknisk support och produktkompetens. Det svenska bolaget grundades 1992, i Solna finns 30 anställda. I samarbete med Experis söker Sonova Nordic en Customer Service Manager till deras ljusa och trivsamma lokaler i Solna Business park. Läs gärna mer på
www.phonak.se .
Kundtjänstchef/Customer Service Manager hos Phonak
Som kundtjänstchef kommer du att ansvara för att driva och vidareutveckla Sonovas kundtjänst till en arbetsplats i toppklass med den bästa servicen till Sonovas kunder. Du kommer att ha personalansvar för 6 medarbetare och din roll går ut på att coacha, motivera och skapa sammanhållning bland dina medarbetare. Vidare kommer du att kontinuerligt arbeta med interna processer för att förbättra flödet. Som kundtjänstchef kommer du att ha mycket kontakter med Holland och England i syfte att säkerställa att kunderna får rätt produkter i rätt tid och till rätt kostnad, och du kommer att vara en nyckelperson i samarbete med sälj- samt ekonomiavdelningen.
Du ingår i företagets svenska ledningsgrupp och rapporterar till Nordic Customer Director. Det finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget.
Vem är du?
För att vara framgångsrik i din roll så tror vi att du har erfarenhet från en liknande roll inom kundtjänst- eller logistik med personalansvar. Du tycker om att arbeta operativt nära dina medarbetare och arbetar ständigt för att utvecklas. Då du får en viktig central roll i organisationen värdesätter vi dina goda ledaregenskaper och att du bidrar med entusiasm och inspiration såväl som att du empatisk och professionell. Du har god erfarenhet av affärssystem, kan du SAP så är det mycket meriterande.
Engelska är företagets koncernspråk vilket du därmed måste behärska i ditt dagliga arbete.
Publiceringsdatum2016-03-10Kontaktperson för detta jobbDu söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lotta Holme på 08-4523328.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-25
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLotta Holme 08-452 3328
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2717884
Observera att sista ansökningsdag har passerat.