Kundsupportmedarbetare till Säkerhet & Jourtjänster i Västerås

SOS Alarm Sverige / Butikssäljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Västerås, Uppsala, Örebro, Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Har du erfarenhet av att arbeta med service och administration? Då kan den här rollen vara något för dig! Du kommer att arbeta inom vårt verksamhetsområde Säkerhet och Jourtjänster som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.  Som kundsupportmedarbetare på SOS Alarm är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet. I Västerås söker vi nu 4 stycken kundsupportmedarbetare med start omgående.

ROLLEN
Som kundsupportmedarbetare krävs stort kundfokus och en stark känsla för service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är vägleda och lösa kunders problem över telefon. Du kommer också att ansvara för att ta emot, registrera och utföra ändringar på kunders begäran i vårt kundhanteringssystem. Vidare kommer du att utifrån kundavtalen registrera larmplaner och åtgärder i vårt operativa system. Att besvara inkommande samtal från våra kunder, aktivt jobba med kundvårdsarbete och delta på kundmöten. Du hanterar inkommande ärenden och gör uppföljningar och ändringar. Tjänsten innebär kontakter med externa kunder och bolagets olika partners och du har även dagliga kontakter internt med den operativa driften samt kollegor och representanter för respektive affärsområde. 

Du får en möjlighet att utvecklas i en spännande miljö och där din roll är en viktig pusselbit. I samband med att du anställs får du en unik utbildning. I utbildningen varvas teori med praktik samt handledning så att vi säkerställer att du lär dig arbetet på bästa sätt. För att behålla en hög kvalitet i vår verksamhet erbjuder vi även kontinuerlig kompetensutveckling.

 VI SÖKER DIG

• Som har fullgjort gymnasieutbildning eller högre
• Tidigare erfarenhet från kundservice och administration

Arbetet är en spännande kombination av teknik och möta våra kunders behov, vilket ställer krav på att du har datavana och teknisk förståelse, goda kunskaper i office-paketet samt en god administrativ förmåga.
Som person är du noggrann, engagerad och har ett högt säkerhetstänk. Då du sitter i öppet kontorslandskap trivs du att arbeta i grupp. Du är lösningsorientrad och noggrann och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du prestigelös och har en stark känsla för service och kundbemötande. Vidare ser vi att du tar ansvar för din egen kompetensutveckling och aktivt söker information för att lösa de problem du ställs inför.

Det är meriterande är tidigare erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem och/eller erfarenhet från säkerhetsbranschen. Start omgående eller enligt överenskommelse.

Tjänsten är på heltid och förlagd på kontorstider. Du kommer att arbeta på vår SOS-central i Västerås (Vallbyleden 9).  

Välkommen med din ansökan, dock senast den 2 oktober 2016. Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta gruppchef Fredrik Pettersson fredrik.pettersson@sosalarm.se eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta våra Rekryteringsspecialister på rekrytering@sosalarm.se . OBS! Vi tar endast emot ansökningar på vår hemsida https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-09-19

Ersättning
Individuell lönesättning, månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Vallbyleden 9, 721 05 Västerås
72105 Västerås

Kontorsadress
Vallbyleden 9, 721 05 Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3056158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: