Kundsupport till World Courier i Arlandastad
Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sigtuna,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Sollentuna eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
World Courier erbjuder fullständiga logistiklösningar till företag och skräddarsyr tids- och temperaturkänsliga transporter för att minimera risker och maximera företagsvinster. Varje försändelse hanteras individuellt och skickas med första bästa flyg till mottagardestinationen. World Courier grundades 1969 i Stamford, Connecticut (USA). I april 2012 förvärvades World Courier av AmerisourceBergen, ett av världens största tjänsteföretag för läkemedelsbranschen, och har sedan dess huvudkontor i London, UK.
På det svenska kontoret i Arlandastad arbetar idag 30 personer i en ung miljö präglad av det mindre företagets familjära anda samt den globala koncernens internationella kontakter och händelserika miljö.
Tjänsten
Tjänsten är på heltid och arbetstiderna varierar mellan dag och kvällsskift. I tjänsten ingår även beredskap en kväll i veckan samt var 6:e helg. Detta är ett konsultuppdrag via Placera Personal med start efter årsskiftet och ca ett år fram, med stora möjligheter till förlängning eller att du efter första tiden blir anställd hos World Courier.
Publiceringsdatum2018-11-15Dina arbetsuppgifterI rollen som kundsupport har du följande arbetsuppgifter:
* Hantera försändelser på den operationella avdelningen
* Skräddarsy optimala transportlösningar
* Daglig kontakt med leverantörer som tex. flygbolag
* Ansvara för att försändelser kommer till mottagaren i tid
* Import/ Exportarbete
* Hantera tullärenden
* Se till att interna rapporteringssystem uppdateras
* Packning av varor
KvalifikationerFör att passa i rollen som kundsupport ser vi att du har följande bakgrund:
* Gymnasieutbildning
* Erfarenhet av serviceyrket
* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
* Goda kunskaper i Word och Excel
* Körkort
* Klanderfritt förflutet (utdrag ur belastningsregistret för slutkandidater)
För att passa i tjänsten ser vi att du har en stark egen drivkraft, är kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att arbeta i grupp. Som person är du även strukturerad, noggrann och tycker om att ta egna initiativ.
Om du är intresserad av tjänsten som kundsupport till World Courier tveka inte att skicka in din ansökan omgående!
Vi tar inte emot ansökningar via post. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Sökord: kundtjänst, customer service, kundservice, speditör, tullhantering
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid. Skift samt beredskap/ Efter årsskiftet - 1 år fram
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Ärlestål 08-586 22 718
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 4460891
Observera att sista ansökningsdag har passerat.