Kundsupport / Back Office till Somfy

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-08-29

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Somfy.

Om företaget
Från den första rulljalusimotorn, som utgjorde slutet för vevhandtaget, till smarta hem-lösningar, har Somfy spenderat de senaste 50 åren med att hjälpa till att göra livet enklare för miljoner användare runtom i världen. Varje dag föreställer företagets sig morgondagens hem för och tillsammans med dig; bekvämare, mer hållbart och säkrare. Somfy skapar nya, pålitliga och hållbara lösningar som ger ett bättre liv och ökat välbefinnande. Företaget är idag världsledare på motorer för solskydd och har dessutom lösningar inom säkerhet och smarta hem. I Sverige omsätter Somfy 100 MSEK och har cirka 20 anställda med kontor i Malmö och Bromma.

Nu söker kontoret i Malmö efter en servicemedveten kundsupport för att stärka upp teamet som idag består av sex härliga kollegor som präglas av en familjär och öppen kultur. Somfy satsar mycket på sina medarbetare och det finns goda möjligheter till kompetensutveckling.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundsupport är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera inkommande ärenden från både återförsäljare, konsumenter och installatörer. Ärendena kan innehålla allt från tekniska supportfrågor, reklamationsärenden och framtagande av tekniska dokument och manualer. Utöver det har du som fokusområde att hantera order- och logistikfrågor där du är behjälplig från ordermottagningen till leveransen. Du blir även delaktig i att utveckla företagets orderprocess. Somfy arbetar aktivt med att automatisera orderläggningen samt öka inflödet av kunder till deras e-handel vilket du kommer bidra till att effektivisera. Ärendena hanteras både via ett CRM-system och via telefon. I rollen har du många kontaktytor både externt och internt med kunder inom Sverige och med andra länder, framför allt mot Danmark.

Utöver det stöttar du upp dina kollegor under lugnare perioder genom att planera, koordinera och följa upp arbetet främst mot återförsäljare. Det är ett omväxlande arbete med stort eget ansvar i ett sammansvetsat team. Du rapporterar direkt till Back Office Manager.

• Hantera inkommande ärende över telefon och i CRM-system
• Hantera order- och logistikfrågor
• Utveckla företagets orderprocess
• Planera, koordinera och följa upp arbetet främst mot återförsäljare

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet inom support eller annat serviceyrke, gärna inriktat inom orderhantering och/eller logistikhantering
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
• Erfarenhet av att arbeta med CRM system är meriterande
• Teknisk förståelse eller intresse
• Obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du är en person som ser lösningar i stället för problem och du delar gärna dina tankar och idéer med dina kollegor. När det under tidsperioder blir högre arbetsbelastning har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat. Stor vikt läggs på personlig lämplighet!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö, Hyllie
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundsupport, Customer Support, Customer care, Back-office, CRM, heltid, Somfy, administration, administratör, orderhantering, order, logistik, Malmö

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Caroline Christensson
caroline.christensson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6928610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: