Kundservicespecialist till stort finansbolag i Kungens Kurva

Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
2023-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicespecialist till stort finansbolag i Kungens Kurva" (publicerad 2023-04-11) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

SJR tillsätter nu en Kundservicespecialist för konsultuppdrag till vår kund som är en världsledande leverantör av transportlösningar som erbjuder finansiering och försäkringstjänster till sina kunder. Kunden ser gärna att du kan starta under april/början av maj och uppdragslängden är ett tänkt hyrköp på 6 månader med chans till anställning hos vår kund därefter.

Som Kundservicespecialist har du täta kontakter med kunder och återförsäljare. Det betyder att du är en viktig röst för företaget, då bemötandet är centralt både innan och efter en affär och av stor betydelse för att vårda varumärket. Är du en noggrann problemlösare som vill arbeta i en relationsbyggande administrativ roll? Har du dessutom ett intresse för siffror och analys? Då är det här rollen perfekt för dig

Vi erbjuder ett omväxlande och lärorikt arbete med högt tempo där du är med och skapar möjligheter och trygghet för kunder och återförsäljare. Vi söker nu en kundservicespecialist inom kundfinansiering till team på 7 personer. Gruppen utgör Back Office-funktion inom kundfinansiering och jobbar tätt ihop med svenska sälj-team för finansiella tjänster samt det svenska återförsäljarnätverket. Arbetsplatsen är hybrid och utförs delat mellan kundens kontor i Kungens Kurva och hemifrån.

Om jobbet

I rollen som kundservicespecialist arbetar du huvudsakligen med uppgifter kopplade till företagets svenska kundfinansieringsportfölj. Du hanterar finansieringsavtal, kund- och återförsäljarkontakter, frågor och andra ärenden på ett sätt som säkerställer högsta kvalitet och kundnöjdhet. Du möjliggör merförsäljning samt bidrar aktivt till ständiga förbättringar inom verksamheten och ditt ansvarsområde. Typiska uppgifter inkluderar att:

• Hantera kontakter med kunder, återförsäljare m.fl. på ett professionellt och positivt sätt
• Administrera in- och utbetalningar
• Administrera och kontrollera finansieringsavtal och annan dokumentation
• Proaktivt samarbeta med kollegor och återförsäljare för att effektivt lösa uppgifter
• Registrera och arkivera kunduppgifter och dokumentation
• Utföra affärsstödsuppgifter, t.ex. förbereda enklare kreditärenden samt svara på frågor om finansieringsupplägg och handhavande i front/leasingsystem
• Identifiera förbättringar i våra administrativa processer samt utbilda kollegor och återförsäljare för att minska avvikelser

Publiceringsdatum
2023-03-16

Profil
Din bakgrund och erfarenhet kan variera men vi tror att du drivs av att hjälpa och skapa relationer med kunder, dina kollegor och återförsäljare. Rollen kräver att du är en noggrann och ansvarstagande problemlösare med intresse för siffror. Rollen innebär mycket intern och extern kommunikation och därför ser vi att du är en god lyssnare, tydlig kommunikatör och stark relationsbyggare. Du kommer att bli en del av ett kompetent och sammansvetsat team och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och värdesätter gemenskap i en grupp. Erfarenhet av redovisning eller kundfinansiering är meriterande, såväl som goda erfarenheter av Excel och en fallenhet för siffror och vana att arbeta i kalkyler.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Atena Vinogradova
atena.vinogradova@sjr.se

Jobbnummer
7554198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):