Kundservicemedarbetare till Viasat i Stockholm
Webhelp Nordic / Butikssäljarjobb / Solna
2017-04-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Viasat i Stockholm" (publicerad 2017-05-04) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Webhelp Nordic i Solna,
Stockholm,
Upplands Väsby,
Norrköping,
Linköping eller i
hela Sverige Vill du arbeta med en av Sveriges största distributörer av tv? Nu söker vi fler engagerade och målinriktade kollegor till vår kundtjänstavdelning hos Viasat.
För att på bästa sätt ge dig en inblick i hur ditt arbete skulle se ut hos oss har vi tagit hjälp av Hanna Buske som beskriver vad du kan förvänta dig när du är anställd hos Viasat.
Första tiden hos Webhelp
När jag började arbeta här hos Webhelp inledde vi med en utbildning inom teknik, abonnemang och faktura. Under den första tiden i telefon fick vi mycket stöd utav andra medarbetare som kunde hjälpa och guida oss genom alla frågor som dök upp. Det var väldigt bra att få så mycket utbildning då det gör att man känner sig betydligt mycket tryggare i telefon när man tar sina första samtal.
När du blivit varmt i kläderna
Under de första 6 månaderna arbetar man i ett team där alla nya personer är samlade. När man blivit varm i kläderna blir man uppdelad i olika team beroende på intresse och kunskap. Vi har 6 olika team där vissa är mer inriktade mot försäljning medan andra är mer inriktade mot administration och sociala medier. Det som de flesta har gemensamt är att de tar emot inkommande samtal för att hjälpa kunden på bästa sätt. Vidare arbetar vi med merförsäljning, där vi med hjälp av enkla frågor tar reda på vad kunden är intresserad av. På så sätt kan vi hitta en annan lösning som gör att kunden får en bättre TV-upplevelse än vad de haft tidigare.
Utvecklingsmöjligheter internt
Jag gillar att lära mig nya saker vilket också har bidragit till att jag fått interna utbildningar och testat på många olika arbetsuppgifter. Inledningsvis tog jag emot samtal och efter ett antal månader blev jag tillfrågad att utbilda nyanställd personal. Utöver detta har jag dessutom fått lära mig att hantera kundmail och besvara inlägg på både facebook och twitter.
Genom utbildningen och min tid på telefon har jag fått mycket kunskap som bidragit till att jag även fått möjligheten att coacha mina medarbetare och medlyssna på deras samtal. Detta gör vi regelbudet för att nå våra mål och utvecklas för att bli en så bra kundservicemedarbetare som möjligt.
Stämningen på kontoret
Stämningen här på kontoret är en stor anledning till varför jag och många andra trivs så bra. Vi är ett trevligt och glatt gäng. Med jämna mellanrum har varje team en aktivitet där man umgås och tillsammans bestämmer vad man ska hitta på. Ofta blir det att gå ut och äta, spela bowling eller liknande. Utöver detta finns en pub i centrum som många brukar gå till på fredagar för AW.
Arbetstider
Arbetstiderna är varierande då vi har öppet både dagtid, kvällar och helger. Öppettiderna är 09.00-22.00 på vardagar och 10.00-19.00 på helger. Man har ett schema så att man enkelt kan hålla koll på hur man ska jobba och på så sätt kan du även planera in din fritid. Det varierar mellan kvälls vecka, dags vecka och en bland vecka. I snitt arbetar man ungefär 1 helg i månaden. Möjligheten finns att byta arbetspass med sina kollegor om man föredrar andra tider eller dagar.
Är det dig vi söker?
Vi tror att du som söker tjänsten är positiv, kundinriktad och målfokuserad. Du har lätt för att lära och gillar nya utmaningar. Du motiveras av ett högt arbetstempo och gillar att jobba emot tydligt uppsatta mål.
Om jobbet
Adress
Solna torg 3, Solna centrum
Arbetstid / Varaktighet
Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
Startdatum: 8e maj
Lön / Förmåner
Fast lön med provision.
Ob-tillägg kväll/helg.
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag
Varaktighet, arbetstid
Varierande arbetstid Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning
Publiceringsdatum2017-04-24ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Buske
hanna.buske@nordic.webhelp.com +46 8 5010 4000
FöretagWebhelp Nordic
AdressWebhelp Nordic
Solna Torg 3 Box 4006
16904 Solna
KontorsadressSolna Torg 3 Box 4006
Jobbnummer 3456311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.