Kundservicemedarbetare till Skånetrafiken kundservice i Helsingborg
Region Skåne, Skånetrafiken / Kundservicejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Helsingborg,
Lund,
Malmö,
Hässleholm,
Kristianstad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Söker du efter en ny utmaning och har stort intresse för service och kundbemötande? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med härliga kollegor, vi har en fin sammanhållning, känner arbetsglädje och har en stor gemenskap. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara resevalet för alla skåningar. I ditt arbete på Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än enbart resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Tillsammans bidrar vi till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalité.
Som kundservicemedarbetare hos oss på Skånetrafiken är du placerad i våra lokaler på Helsingborg central, där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer. På Skånetrafikens Kundservice i Helsingborg möter vi våra kunder över disk, i telefon samt i våra digitala kanaler. På enheten i Helsingborg är vi idag tio anställda. Vi är en trygg och sammansvetsad arbetsgrupp med ett bra samarbete och hög arbetsglädje. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass - varje dag. Ditt bemötande är välkomnande och du värnar om att varje enskild kund får bästa möjliga service.
Se gärna vår film och upplev hur människor och platser binds samman varje dag.
https://www.youtube.com/watch?v=fU7KTTGHYjg Publiceringsdatum2024-08-08ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hjälpa, informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. Vi möter våra kunder över disk, via telefon, via chatt och på Facebook. Ibland är vi ute och deltar i olika evenemang och event, både lokalt och i väg på annan ort där det förväntas att du vill representera Skånetrafiken i dessa sammanhang. Du hjälper därtill kunder i Skånetrafikens applikation och hemsida. Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant och ambassadör ut mot våra kunder.
Som ny medarbetare på Skånetrafiken inleds din anställning med en gedigen introduktion och utbildning av kunniga kollegor. Introduktionen pågår under sex veckor och sker både i Malmö samt i Helsingborg. Våra övriga kundcenter finns i Malmö, Lund och Kristianstad och arbeta kan förkomma på någon av dessa orter. Vi är måna om att ge dig en gedigen introduktion med bästa förutsättningar för att du ska känna dig trygg i din roll som kundtjänstmedarbetare hos oss.
Våra öppettider är vardagar från klockan 06.00 till 21.00 och helger klockan 08.00 till 20.00. Arbetstiderna är förlagda mellan klockan 05.50 och 21.05. Vår kundservice har öppet alla årets dagar.
KvalifikationerVi välkomnar dig som har en fullständig gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Därtill är det meriterande om du har ytterligare språkkunskaper, exempelvis danska. Vi ser helst att dina tidigare erfarenheter finns inom servicebranschen, gärna inom kundservice där du arbetat med kundbemötande eller liknande.
Vi söker dig som har ett stort intresse för kollektivtrafik och med förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, flexibelt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Vi ser gärna att du uppskattar variation i ditt arbete och att du tycker det är roligt att vara ute och representera Skånetrafiken i olika sammanhang. Du ska kunna leva upp till och vara en god ambassadör för våra värderingar: Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, då vi tillämpar löpande urval.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På
https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C203928".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Skånetrafiken
Kontakt Cecilia Areskoug Björk, Enhetschef Kundservice H
0451-28 84 45 Jobbnummer 8830072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.