Kundservicemedarbetare till Skandiabanken!

Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Kundservicejobb / Linköping
2021-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Skandiabanken!" (publicerad 2021-12-17) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du jobba i en roll där du får chans att sätta dig in i privatekonomi och guida kunder inom området? Är du serviceinriktad och duktig på att förmedla information? Nu söker vi ett flertal kundservicemedarbetare med uppstart i januari 2022

Skandiabanken är ett dotterbolag till försäkringbolaget Skandia och har sedan de startade 1994 varit en av de första renodlade internetbankerna. Idag erbjuder de samtliga av sina tjänster över internet där deras kundservicemedarbetare utgör en viktig del av den personliga service de erbjuder sina kunder.

Som kundservicemedarbetare på Skandiabanken är din huvudsakliga arbetsuppgift att svara på inkommande ärenden från Skandiabankens kunder som behöver vägledning i olika ärenden som rör privatekonomi. Det är av vikt att kunna förmedla information på ett bra sätt i både tal och skrift då kundkontakten främst sker via telefon, mejl och chatt. Som anställd är ett av dina främsta mål att ge bästa tänkbara service genom att informera och besvara kundens frågor, där du också erbjuder Skandiabankens övriga produkter och tjänster - allt utifrån vad som kan tänkas passa bäst för varje kund! Du arbetar kontinuerligt mot individuella mål där service, tillgänglighet och försäljning mäts och följs upp.

Skandiabanken erbjuder dig som medarbetare goda möjligheter till att utvecklas inom bankområdet. Din kompetensutveckling styr hur många områden du kan jobba med och ju mer du lär dig om bank- och finans desto fler ärenden och uppdrag får du möjlighet att ta dig an. Du arbetar tätt med ditt team och ni hjälps åt för att alla ska nå de individuella mål som är satta. Energi, stöttning och humor är viktiga ingredienser i arbetsgruppens kultur och det finns alltid någon i teamet som kan stötta dig som ny medarbetare och ge dig råd när det behövs. Vid din start som kundservicemedarbetare erbjuds du en utbildning på 2,5 veckor där du får lära dig grunderna inom bank- och finans. Efter detta kommer du kontinuerligt att erbjudas vidareutbildningar inom olika områden och du kan även få möjlighet att certifieras.

Skandiabanken erbjuder sammanfattat en stor mängd kompetensutveckling och gemenskap och detta är något nuvarande medarbetare nämner som det bästa med rollen:

"Det här är ett arbete för dig som vill jobba på bank på riktigt! I vår roll är vi ansiktet utåt för banken och dess kunder där vi fungerar som stöd i alla deras bankärenden. Gemenskapen med sina kollegor är något som jag verkligen gillar med att arbeta på Skandia. Du är omgiven av duktiga kollegor som stöttar dig i ditt arbete oavsett vilket team du tillhör. Det är väldigt fördelaktigt när du är ny då du har nära till närmsta kollega och alltid kan fråga om hjälp. Det allra bästa är att man har roligt tillsammans och att vi är en skön blandning av killar och tjejer i olika åldrar! " - Daniel, anställd på banken i två år.


Publiceringsdatum
2021-12-02

Profil
Vi söker dig som:

• Har ett intresse för vardagsekonomi
• Har tidigare erfarenhet av service
• Har goda kunskaper i Office och är van vid att arbeta i Windows
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Som person besitter du en god samarbetsförmåga och delar med dig av information, dina kunskaper och erfarenheter. Du stöttar ditt team i strävan efter att uppnå gemensamma mål och du är mån om att sprida energi och glädje bland kollegor och på arbetsplatsen. Vidare agerar du på eget initiativ, får saker att hända och ansvarar för resultatet och du verkställer uppgifter med engagemang och beslutsamhet. Du uppnår resultat med hög kvalitet och arbetar utifrån organisationens regler och rutiner. Du brinner för service och kundrelationer och är lyhörd inför kundens behov.

Observera att tillträdesdag för denna tjänst är den 31 januari 2022 och det är ett krav att du som söker ska kunna starta din anställning vid detta datum om du skulle bli aktuell för tjänsten. Vi arbetar med löpande urval och önskar därmed att du skickar in din ansökan redan idag!

Tycker du att jobbet låter perfekt för dig? Sök då tjänsten idag! Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av Skandiabanken men StudentConsulting hanterar rekryteringsprocessen.

Alla frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alva Höwing, alva.howing@studentconsulting.com som enklast går att nås på mail.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)

Arbetsplats
StudentConsulting

Kontakt
Alva Höwing
linkoping.norrkoping@studentconsulting.com

Jobbnummer
6147822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ):