Kundservicemedarbetare till MonZon Sverige AB i Sätila

Vega HR AB / Kundservicejobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Mark, Sundsvall, Umeå, Falun, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en affärdriven kundservicemedarbetare som vill utvecklas på ett innovativt tillverkningsföretag i en expansiv global framtidsbransch? Är du kund- och resultatorienterad och har insikt i vad som skapar långsiktiga kundrelationer. Vill du arbeta i ett resursstarkt företag där du har frihet och möjlighet till egen utveckling? Då ska du söka denna spännande tjänst på MonZon Sverige AB.
För MonZon Sverige AB, som tillverkar, marknadsför och säljer innovativa byggnads-och väderskyddssystem, söker vi en tekniskt intresserad och säljande kundservicemedarbetare som, tillsammans med övriga kollegor inom kundservice, ansvarar för merparten av företagets försäljning, löpande kundkontakt, offerter, orderhantering, support & service samt kund- och produktinformation.
Du får en nyckelfunktion och kommer starkt bidra till företagets försäljningsframgångar på den nationella och internationella marknaden. MonZon Sverige AB är ett teknikföretag i framkant som har en tydlig målsättning om att växa globalt vilket innebär stora möjligheter till egen utveckling.
Tjänsten är på heltid och kan tillsättas omgående. Din arbetsplats är på MonZon Sverige AB:s huvudkontor/ fabrik/ centrallager i Sätila till vilket det finns goda kollektivtrafikförbindelser.
Ditt uppdrag och huvudsakliga ansvarsområden:
Rollen som Kundservicemedarbetare är mycket ansvarsfull och omväxlande. Du är företagets "ansikte" utåt och följer kunderna genom hela försäljningsprocessen; från första kontakt till offerthantering, orderhantering och avslut. Rollen innebär även ansvar för aktiv kontakt med nya nationella och internationella kunder samtidigt som du utvecklar befintliga kundrelationer.
Tillsammans med kundserviceteamet vägleder du företagets kunder på ett serviceinriktat och professionellt sätt primärt över telefon och e-mail, vilka är dina viktigaste arbetsverktyg. Du och dina kollegor kommer samarbeta nära företagets ledning, ingenjörer och inköpare och ni arbetar mot uppsatta nyckeltal och mål.
Dessutom kommer du hjälpa till med planering och deltagande vid nationella och internationella projekt, mässor och events vilket kan innebära tjänsteresor även utanför Sverige.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som kundservicemedarbetare/ innesäljare från tekniskt B2B-försäljning.
Vi ser att du har en vana av att driva affärer via mail/telefon från start till mål.
Du är affärsmässig i ditt sätt och förstår att varje kund har unika behov och därför gör du alltid det lilla extra för att hitta rätt lösning.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett stort driv och att du arbetar resultatinriktat med ett stort kundfokus.
Dessutom har du goda kunskaper i säljteknik och goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har branscherfarenhet och vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper, där ditt driv och engagemang kommer vara avgörande.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska som engelska. Kan du ytterligare språk (t ex japanska!) är det meriterande.
Du är van att hantera affärssystem, MS Office (Excel), CRM-verktyg och är van att kommunicera via mail/chatverktyg.
Körkort är önskvärt.

Vad kan MonZon Sverige AB erbjuda dig?
Ett innovativt företag och resursstark aktör med marknadsledande varumärken inom ställningssystem, väderskydd, läktare och tillbehör.
Ett entreprenörsdrivet ledarskap som har stora globala tillväxtvisioner.
En nyckelroll på en expansiv marknad där du får stor frihet under ansvar.
Stora möjligheter att få utvecklas inom ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch.
En modern företagsmiljö med platt organisation, öppna dörrar och nära till din chef.
Samarbete med kompetenta och trevliga kollegor som kommer stödja dig i din roll.
Intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt.
Du får bra anställningsvillkor och goda personalförmåner.

Om MonZon Sverige AB
MonZon Sverige AB är ett entreprenörsdrivet företag som utvecklar och tillverkar ställnings- och väderskyddssystem i enlighet med EU och andra internationella standarder. Företaget är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. År 2005 lanserades varumärket MonZon och idag leder man utvecklingen i branschen med innovativa lösningar till konkurrenskraftiga priser.
Företaget präglas av en familjär kultur med platt struktur och hög tillgänglighet till företagsledning. Huvudkontor, tillverkning och centrallager ligger i Sätila. Företaget omsatte ca 65 miljoner 2021 och växer stadigt. Antalet anställda är 12 st. För mer information om företaget, dess produkter och tjänster, besök www.monzon.se

Publiceringsdatum
2022-07-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Vega Hr AB
Fänagatan 5
51169 SÄTILA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundservicemedarbetare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vega Hr AB (org.nr 556809-3040), https://www.monzon.se
Fänagatan 5 (visa karta)
511 69  SÄTILA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
MonZon Sverige AB

Kontakt
Rekryteringskonsult
Anette Norling
anette.norling@vegahr.se
0706286660

Jobbnummer
6848974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: