Kundservicemedarbetare till Kundcenter i Uppsala
Nordea Bank AB / Butikssäljarjobb / Uppsala
2018-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Kundcenter i Uppsala" (publicerad 2018-05-24) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordea Bank AB i Uppsala,
Östhammar,
Håbo,
Enköping,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Vad är det bästa med att vara Kundservicemedarbetare på Kundcenter i Uppsala?
"Större delen av samtalen vi tar emot handlar om problemlösning vilket enligt mig är det absolut roligaste med arbetet. Att hitta en lösning som i slutändan bidrar till en positiv kundupplevelse och nöjda kunder ger en riktig boozt till att fortsätta leverera bra service." - Nathalie, Kundservicemedarbetare
''Man får en personlig kontakt med kunden och inget samtal är det andra likt. Jag utvecklas varje dag i mitt arbete.''
• Moa, Kundservicemedarbetare
Kom och bli vår kollega! Vi söker både tillsvidare- och visstidsanställda och erbjuder dig en utvecklande roll i ett team där vi hjälper varandra att nå framgång.
Om tjänsten
I rollen möter du våra kunder via telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler, där du hittar de lösningar som varje enskild kund har mest nytta av.
Du får kontinuerligt ta till dig nya arbetssätt, uppgifter samt lösningar och produkter, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter i banken.
Vad ska du göra?
Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt. Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer, där du informerar och inspirerar kunderna till att använda alla våra kanaler. Proaktivt fokusera på att hitta servicemöjligheter i kundsamtalet.
Som ny får du den utbildning i samband med start som krävs för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge kvalificerad rådgivning till våra kunder.
Tjänsten är placerad i Uppsala, med start i juni. I rollen arbetar du även kväller, helger och nätter.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och för kunden.
Du:
Har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt med både kunder och kollegor. Kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra produkter och tjänster. Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor. Tar lätt till dig nya digitala lösningar som du använder i mötet med kunden.
Du har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.
Mer information och skicka ansökan
I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Läs mer.
Välkommen med din ansökan senast 21 mars.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår gruppmail;
rekrytering.3480@nordea.se.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på
finansforbundet@nordea.com eller SACO på
SACONordea@nordea.com.
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare och Visstid Tillsvidare och Visstid
Publiceringsdatum2018-03-06ErsättningMånadslön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartina Hasselgren
martina.hasselgren@nordea.comFöretagNordea Bank AB
AdressNordea Bank AB
Strandbodgatan 1
75323 Uppsala
KontorsadressStrandbodgatan 1
Jobbnummer 4004132
Observera att sista ansökningsdag har passerat.