Kundservicemedarbetare till AMF

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
2013-06-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till AMF" (publicerad 2013-10-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-06-25

Företaget
AMF är ett pensionsbolag vilket innebär att de skiljer sig från många andra bolag i branschen som även erbjuder exempelvis banktjänster och hemförsäkringar. Därför kallar AMF sin affärsinriktning för Pensionsbolaget. AMF har valt att fokusera på pensioner och det har varit och är en framgångsrik affärsinriktning. "Pensionsbolaget med enkla och trygga tjänstepensionslösningar med hög avkastning och låg kostnad." Detta är visionen för AMFs verksamhet. För att visionen ska bli verklighet måste företagets erbjudande till spararna alltid bygga på de tre grundläggande värderingarna enkel, trygg och mänsklig. Genom att bygga konkurrenskraftiga pensionslösningar kring dessa begrepp förverkligas också AMFs motto: Framtiden ? ett ganska bra skäl att pensionsspara.

Om jobbet
En typisk dag för dig som kundservicemedarbetare på AMF innebär att ta emot inkommande samtal och mail från kunder samt hantera ärenden via AMF's chatt. Din roll är att besvara alla frågor kunden har kring pensionssystemet och försäkringar för att tillsammans med dem komma fram till den bästa lösningen. Tjänsten innebär även en del merförsäljning. Till din hjälp har du två gruppchefer som ger dig all den coachning och stöttning du behöver för att utvecklas i rollen som kundservicemedarbetare.

Möjligheter
Här kommer du in i ett flexibelt och framåtsträvande bolag som verkligen lever efter sina värdeord, Tryggt, Enkelt och Mänskligt. Det här är tjänsten för dig som älskar att ta mycket eget ansvar och som drivs av att utvecklas. Alla på AMF har en egen utvecklingsplan med individuellt uppsatta mål för att hela tiden kunna utvecklas och vara med och skapa nöjdare kunder för AMF. Du kommer själv ansvara för din utvecklingsplan där AMF erbjuder dig verktygen att genomföra den.

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll behöver du brinna för att ge service och ha en mycket god kommunikativ förmåga. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice är meriterande. Som person föredrar du en arbetsmiljö där det händer mycket och du förväntas ta egna initiativ. Du är noggrann, en duktig organisatör och problemlösare och trivs med att arbeta i en flexibel organisation. Du kommer att arbeta i ett glatt och prestigelöst gäng med glimten i ögat så ser vi gärna att du är en social och positiv person.
Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Office-paketet.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider med start 1 september. Anställningen är ett vikariat på 1 år och du kommer att vara anställd som konsult hos Hero.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Daniel Engblom på telefon 08-684 25 230

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Daniel Engblom, Konsultchef 08-684 25 230 rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Jobbnummer
1591973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: