Kundservicecoach till Bilia i Västerås
KFX HR-partner Skandinavien AB / Chefsjobb / Västerås
2025-02-10
Visa alla chefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Västerås,
Knivsta,
Sigtuna,
Uppsala,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-02-10Om tjänstenÄr du en erfaren kundservicemedarbetare som trivs med att arbetsleda och coacha ett team? Letar du efter en spännande och social arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan detta vara rollen för dig!
Nu söker vi för Bilias räkning en vikarierande Kundservicecoach till deras kontor i Västerås. Bilias Kundservice tillhör en central del i organisationen och som coach i teamet har du en betydande roll. Som kundservicecoach söker vi dig som är en naturlig ledare, serviceinriktad, kommunikativ, kvalitetsinriktad och vill ge det lilla extra.
Om Bilia
Bilia är en av Nordens ledande bilåterförsäljare och servicepartners, de erbjuder ett brett utbud av tjänster inom bilförsäljning, verkstad, service och tillbehör. I Västerås är vi en stark och väletablerad aktör med fokus på kvalitet, kundnöjdhet och innovation. Bilia strävar ständigt efter att skapa en förstklassig kundupplevelse.
Det är av stor betydelse att du i din roll som kundservicecoach kan identifiera dig med Bilias värdegrund som är; Engagemang, Kompetens, Respekt och att vara Äkta. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan.
Dina arbetsuppgifterSom kundservicecoach arbetsleder du häften av Bilias first line-team. Dina arbetsuppgifter innefattar huvudsakligen att:
• Ansvara och utveckla den dagliga verksamheten på Bilias Kundservice i Västerås.
• Utveckla, engagera och coacha medarbetare inom avdelningen, genom att vara nära medarbetarna.
• Arbeta med avdelningens mål inom: tillgänglighet, kvalité, bokningar, behovsförsäljning och nöjda kunder genom att analysera och följa upp siffror dagligen.
• Leda utbildningar och vidareutveckla utbildningsmaterial.
• Samarbeta med övriga avdelningar för att nå en helhetssyn och öka andelen nöjda kunder.
Kvalifikationer• Serviceinriktad med kundens bästa i fokus samt är professionell i ditt kundbemötande.
• God samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer.
• Du är intresserad av ledarskaps- och arbetsmiljöfrågor. Du tar vara på det som fungerar bra, är lyhörd, prestigelös och genomför förbättringar.
• Att hålla en hög kvalitet är viktigt för dig och du har god planerings- och prioriteringsförmåga.
• Du trivs med ett högt tempo samt omväxling och variation i arbetet. Utmaningar inspirerar dig och du har förmåga att skapa god stämning och laganda.
Som person är du kommunikativ och kreativ men samtidigt noggrann och har en coachande personlighet. Du är en ansvarstagande och handlingskraftig coach som driver saker i mål. Då du får en viktig central roll i organisationen värdesätter vi dina goda ledaregenskaper och att du bidrar med entusiasm och inspiration såväl som att du är empatisk och professionell.
Övrig informationStart: Början av april, fram till sommaren 2026
Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka
Arbetstider: 8-17, måndag till fredag
Plats: Västerås
Detta är en direktrekrytering där vi på KFX sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd direkt av Bilia. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på
sofia.karlberg@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)
Arbetsplats KFX HR-partner
Jobbnummer 9156583