Kundreskontra och likvida medel - för dig som vill utveckla!
Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Har du vana av reskontraarbete och gärna bidrar med idéer om förbättringar? Kanske vill du också bredda dig och arbeta mer med likvida medel? Läs gärna vidare om denna roll med utrymme för utveckling!
Om uppdraget
Vår kund har under en föräldraledighet behov av en ekonomiassistent med fokus på kundreskontra och framöver även inslag av likvida medel. Du ingår i ett team där ditt främsta ansvar ligger inom kundreskontrans olika delar: inbetalningar, hantering av krav och påminnelser, bokföring av bankgarantier, avstämning av koncernmellanhavanden, kontoavstämningar och enklare bokslutsuppgifter. Till detta kommer ingå uppgifter kopplade till likviditet så som cash pool, likviditetsprognoser och koncerninterna lån. Rollen ger dig även utrymme för möjligheter att initiera och driva förbättringsarbeten kopplat till kundreskontran och just detta ser vi gärna att du har förmåga och vilja att göra!
Anledningen till vår kunds behov är en föräldraledighet och därmed kommer du att arbeta som inhyrd SJR-konsult med start inom de närmsta månaderna och fortsättning under drygt ett års tid.
Vem du är
För att du ska ha rätt förutsättningar att ta dig an rollen bör du ha 3-4 års erfarenhet inom kundreskontra. Du bör vara så självgående i processen att du har möjlighet att lyfta förslag på och driva förbättringar. Viktigt är också att du har någon erfarenhet av enklare bokslutsarbete samt i någon form har arbetet med uppgifter kopplade till likviditet - något som du gärna fortsätter lära dig mer om!
Eftersom kontakter sker på både svenska och engelska är av vikt att du är bekväm i konversationer både i tal och skrift i dessa språk. Du har även arbetat i något eller några affärssystem samt är bekväm med dagligt arbete i Excel.
På ett personligt plan är vidare av stor vikt att du trivs i en föränderlig miljö där förutsättningarna för dagen kan ändras. Du har också en positiv inställning och bidrar med glädje i ditt samarbete med andra.
Publiceringsdatum2022-01-18Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Fors via 0313335475. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/gdpr/integritet... (
https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOgunsen AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Karin Fors
karin.fors@sjr.se 031-333 54 75 Jobbnummer 6258518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.