Kundkommunikatör med inriktning omvårdnad och socialtjänst

Gävle kommun, Kommunledningskontoret / Butikssäljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret i Gävle

Gävles 96 000 invånare bor vid havet, strax norr om Stockholm, där väg, järnväg och hamn möts. Näringslivet är varierat där Gevalia och Mackmyra svensk whisky är några av regionens varumärken. Högskolan i Gävle erbjuder sina 13 500 studenter över 40 utbildningsprogram.

Gävle kommun är regionens största arbetsgivare med 7000 anställda och sex miljarder i omsättning. Verksamheten är bred och omfattar allt från skola, omsorg och kultur till väghållning, miljöfrågor och turism. Gävle kommun är ett finskt förvaltningsområde. Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund med bemötande, samarbete och kvalitet i fokus.Välkommen ombord!

Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.

Tjänsten är placerad inom Kundtjänst som är en av tre enheter inom Kommunikationsavdelningen. Avdelningens uppdrag är att utifrån ett strategiskt perspektiv arbeta med övergripande kommunikationsfrågor i syfte att kommunicera och vårda Gävle kommuns varumärke. Arbetet sker i ständig samverkan och dialog såväl internt med medarbetare, chefer och politiker som externt med medier, invånare och gäster. De två övriga enheterna på avdelningen är internationella kontoret och kommunikationsenheten.

Publiceringsdatum
2013-03-28

Arbetsuppgifter
Älskar du service och trivs med att hjälpa andra människor? Söker du en händelserik arbetsplats med goda chanser att utvecklas? Har du erfarenhet av arbete inom omvårdnadssektorn eller socialtjänsten och vill bli kommunens ansikte utåt? Då är det här jobbet för dig!

Under 2013 bygger Gävle kommun upp en kundtjänst med placering i stadshuset. I kundtjänsten ingår Gävle turistbyrå, medborgarkontor, växel och reception. Syftet är att ge de bästa förutsättningarna för Gävles gäster och medborgare att komma i kontakt med Gävle kommun. Enheten ingår i kommunikationsavdelningen. Alla kundtjänstmedarbetare är i grunden generalister på samhällsfrågor och några är också specialister inom vissa områden. Vi erbjuder dig ett arbete i en kreativ och stimulerande miljö med högt tempo och mycket kundkommunikation.

Som kundkommunikatör kommer du att hjälpa och ge service till medborgare och gäster i det personliga mötet i kundtjänst, turistbyrå, telefon och i sociala medier. I uppdraget ingår generell medborgarservice som innebär att informera om Gävles fantastiska utbud av sevärdheter, evenemang, museer, aktiviteter samt säljer biljetter och souvenirer. I uppdraget ingår dessutom att kunna informera medborgare med specifika frågor rörande omvårdnad och socialtjänst och lotsa dem vidare.

I din specialistroll är du en länk mellan kundtjänst och berörda förvaltningar. Du blir kundtjänstens kontaktperson mot den nya svarsgruppen på Omvårdnad Gävle. Du är lyhörd för och har erfarenhet av människor med olika behov.

Kvalifikationer
Du ska ha en för tjänsten relevant högskoleutbildning, gärna socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet och kunskap av arbete inom omvårdnadssektorn eller socialtjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet då arbetet kräver att du har en mycket välutvecklad servicekänsla, förmåga att skapa förtroende och förmåga att utveckla och hitta nya lösningar. Vi värdesätter personer som tycker om att arbeta i team och hjälper till att lyfta varandra samt skapa goda relationer.

Du är en mycket van datoranvändare och ser IT i form av olika systemstöd som ett viktigt verktyg i ditt arbete. Då kommunikation via webb och sociala medier ingår i tjänsten ser vi tidigare erfarenhet av arbete med sociala medier som meriterande.

Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är bra om du behärskar teckenspråk eller något av språken tyska, franska, spanska eller finska. Intresse och engagemang för samhällsfrågor ser vi som självklart.

Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund.
För dig är det självklart att utgå från den i mötet med medborgare, gäster och varandra.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Schemalagd arbetstid. Vi arbetar - vardagar kl. 7-18 och lördagar kl. 10-15. Säsongsvariation kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-12
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: KLK 10/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Nilsson, Kundtjänstchef 026-17 81 09 anneli.nilsson@gavle.se

Facklig kontakt
Elisabeth Skoog, Vision 026-17 80 00 elisabeth.skoog@gavle.se

Företag
Gävle kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Gävle kommun, Kommunledningskontoret
Stadshuset
80184 Gävle

Jobbnummer
1506682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret: