Kundkommunikatör med ett brinnande intresse för kund och försälj

Apoteket AB / Apotekarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du arbeta som kundkommunikatör inom ApoDos på Apoteket- Sveriges mest hållbara företag?

Apodos är Apotekets tjänst för dosförpackade läkemedel. Vi omsätter omkring en miljard kronor och ungefär 185 000 patienter brukar tjänsten i Sverige. Med en marknadsandel om ca 40 % avser Apoteket nu att höja ambitionen och utveckla tjänsten så att fler kan ta del av dess fördelar. En hel del av ApoDos framtida tillväxt ligger i att vi skall kunna tillgodose befintliga kunders behov av kvalificerad rådgivning i kombination med att erbjuda mervärdesprodukter och tjänster. Samtidig ser vi en efterfrågan som gör att vi ser en stor potential i att öka kundunderlaget, som skapar en optimal läkemedelsanvändning hos fler individer som också ger en ökad lönsamhet. Med bakgrund av de nya möjligheter och den ambition som vi ser i dosaffären kommer även denna enhet flyttas till Solna för närmare och effektivare samarbete med andra enheter inom konsumentmarkanaden.

Apodos organisation står för en spännande resa både gällande flytten men även kring det nya arbetssättet som kommer att vara mer kundorienterat.
Vill du vara med och bidra och leverera i denna förändring? Vill du ha en energifylld, glädjespridande och driven chef?

Publiceringsdatum
2018-09-07

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete som Kundkommunikatör på Apodos Kundservice är att aktivt delta i det dagliga arbetet och vara en viktig del av teamets utveckling framåt mot ett mer kund- och säljorienterat arbetssätt för att bidra till en framgångsrik kundservice och att Apoteket ska uppfattas som en attraktiv samarbetspartner. Som medarbetare i Apodos kundservice har du ett stort ansvar i att vara engagerad, tillgänglig och serviceinriktad då du är Apodos ansikte utåt i kundbemötandet.

Du kommer bland annat att ansvara för att:
• Besvara inkommande samtal och chatt, hantera kundärenden via telefon, mail, fax eller annat.
• Merförsäljning av tjänster kopplade till Apodos
• Hantera kundservicesamtal gällande tjänsten Apodos, främst användarfrågor samt leverans- order- och fakturafrågor
• Nära samarbete med farmaceuterna i kundtjänsttelefoni genom att vidareförmedla frågor som ska besvaras av farmacevt (information och rådgivning kring läkemedel, läkemedelsanvändning och egenvård)
• Ständiga förbättringar och utveckling av kundmöten
• Ansvarar för egna och gemensamma arbetsuppgifter och täcker upp för andra roller än dina egna vid behov
• Att leverera i det dagliga arbetet i teamet för att säkerställa kundbemötande, försäljnings-och kvalitetsmål och resultat.
• Att rapportera ständiga förbättringar inom sitt ansvarsområde såväl som övriga verksamhetens olika områden.
• Att bidra på samtliga ovanstående områden med ett lösningsorienterat och flexibelt förhållningssätt.

Profil
Gymnasieutbildning. God datorvana. God förmåga att tala och skriva på svenska.
Gärna erfarenhet inom kundservice, annat serviceyrke eller erfarenhet av kund-och försäljning. Aktivt sälja och ge bästa möjliga service. I dialog med kund möta uttalade önskade samt outtalade behov. I god dialog och med god kommunikativ förmåga samarbeta med kollegor internt samt kontakter externt. Externa kontakter är kunder, läkare, sjuksköterskor, leverantörer samt andra Dosapotek. Kontakterna innebär att föra dialoger och att påverka. Detta förekommer löpande. Ha en effektiv samtalsteknik som kan anpassas efter rådande arbetsbelastning.

Erfarenhet från apoteksverksamhet och/eller hälso- och sjukvård är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid din person och vem är du då? Som person är du social, serviceinriktad, lyhörd och sätter kunden i fokus. Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel och utvecklingsinriktad, att du hellre ser möjligheter än problem och att du har en positiv inställning. Arbetar gör du självständigt och i team och du tar egna initiativ i det dagliga arbetet.

Så ansöker du
Tjänsten är i dagsläget placerad i Uppsala och framöver (om några månader) placerad i Solna.
Tillsvidareanställning.
Tjänsten är heltid och arbetstiderna är vardagar dagtid.
Tillträde enligt överenskommelse.

Intresserad av tjänsten? Skicka in ditt CV och ett personligt brev.
Sista ansökningsdatum är 2018-10-05. Välkommen med din ansökan!
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Leila Khadembashi, Chef Apodos Uppsala på tfn 070-2744358.

http://omapoteket.se/

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leila Khadembashi, Chef Apodos Kundservice & Order 070-2744358

Företag
Apoteket AB

Adress
Apoteket AB
Box 3001
16956 Solna

Kontorsadress
Pyramidvägen 2A

Jobbnummer
4334037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: