Kundansvarig till Statens servicecenter
Statens Servicecenter / Säljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Nu söker vi vår nästa kollega som kan komplettera vårt team i rollen som kundansvarig. Vi som arbetar på Kundenheten i dagsläget är fem verksamhetsspecialister, fem kundansvariga, tre kundadministratörer, en kommunikatör samt enhetschef. Kundenheten ansvarar för myndighetens kunder, kundkommunikation och interna samt externa kundbeställningsprocess, bland mycket annat. Enheten är placerad under Kundmötesavdelningen, som består av cirka 55 medarbetare. Avdelningen arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön, e-handel och redovisning.
Vi kan erbjuda:
• En liten enhet där vi arbetar tätt tillsammans och har en fin gemenskap och teamkänsla
• En varierad och utvecklande roll där medarbetaren har ett högt förtroende då vi arbetar med tillitsbaserat ledarskap
• Fina förmåner och möjlighet att arbeta del av sin arbetstid hemifrån vid önskemål
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kundansvarig kommer du vara ansvarig för ett antal myndigheter, vara den primära kontaktytan på taktisk nivå och bidra till att öka kundnöjdheten hos de kundmyndigheter som är anslutna till Statens servicecenter.
Som kundansvarig är du lyhörd för kundmyndigheternas behov och presenterar de tjänster som Statens Servicecenter erbjuder, och du säkerställer samarbetet med befintliga kunder enligt vår tjänstesamverkansmodell. Detta innebär bland annat att följa upp överenskommelser och genomföra kundmöten kontinuerligt, administration av överenskommelse och dess bilagor, offerter och SLA-dokument, mötesprotokoll, kundfakturor etc. En viktig del är också att bidra i kunddriven tjänsteutveckling genom att fånga in kunderna önskemål i tjänsteutvecklingen samt utreda taktiska frågor som inkommer från kundmyndigheterna. Som kundansvarig verkar för intern samverkan samt deltar i möten, styrgrupper och projektmöten vid behov, du deltar även vid anslutning av nya kunder.
För att lyckas hos oss vill vi att du är trygg med och stimuleras av att ha många kontaktytor. Rollen kräver också att du har förmågan att behålla ett helikopterperspektiv även om innehållet består av detaljfrågor. Du har lätt för att samarbeta och engagera och är en tydlig och god kommunikatör och duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vidare har du god analytisk förmåga, är driven, strukturerad och arbetar självständigt.
Publiceringsdatum2023-12-22KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning/kompetens som bedöms likvärdig
• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomi (E-handel & Redovisning) och/eller löneområdet
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som projektledare, ledare/chef alternativt arbetat minst tre år som kundansvarig inom Shared Servicecenter
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att vara trygg med och stimuleras av att ha många olika kontaktytor
• Att lösa problem genom att analysera situationen och ta fram lösningar
• Att ge god service
• Att självständigt ta ansvar för Dina arbetsuppgifter och driva arbetet framåt
• Att samarbeta med andra för att lösa en uppgift
• Ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga både i tal och skrift
Meriterande:
• Minst tre års erfarenhet dokumenterad kompetens inom ekonomi (E-handel & Redovisning) och/eller löneområdet
Övrig informationAnställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Startdatum snarast efter överenskommelse.
Placeringsort: Östersund, Gävle eller Stockholm med möjlighet till distansarbete.
Rollen innebär enstaka inrikesresor per år.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 10 januari 2024.
Intervjuer planeras att påbörjas under v.3.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Läs gärna mer om våra förmåner, du hittar dem här:
Arbeta hos oss - Statens servicecenter (statenssc.se)
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Towa Eng, Facklig kontaktperson Saco-S
010-456 03 91 Jobbnummer 8350501
Observera att sista ansökningsdag har passerat.