Kund- och Personalansvarig till växande Assistansbolag
IGS Assistans AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IGS Assistans AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Som kund- och personalansvarig ser du till att kundens och personalens behov och förväntningar uppfylls. Du ansvarar för kontakter med kunder, personalmöten, utvecklings- och lönesamtal, samt andra personal- och arbetsmiljörelaterade frågor.
Du ansvarar även för bemanning hos dina kunder. Det innebär att schemalägga rullande arbetsschema, ta emot sjukanmälan, lösa sjukluckor, följa upp friskanmälan, införa schemaändringar och skriva ner jouranteckningar, samt ta hand om ledighetsansökningar.
IGS Assistans AB har därutöver en jourtelefon som varannan månad under loppet av en vecka tillfaller administrativ personal. Syftet med jourtelefonen är att vara tillgängliga ifall av sjukluckor hos kunder som måste lösas. Som kund- och personalansvarig förväntar vi oss att du ska vara också beredd att ta dig an denna arbetsuppgift.
Vi söker dig som har gått socionomutbildning eller motsvarande, både nyutexaminerade eller med arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du haft personalansvar.
Vi lägger stor vikt på att du är ansvarsfull och självgående, är strukturerad, tycker om ordning och reda samt har lätt att kommunicera med andra. Det är också viktigt att du är serviceinriktad, tycker om att ta egna initiativ, anta utmaningar och har god samarbetsförmåga. Du har även god kunskap och vana i hanteringen av Officepaketet.
Som anställd på IGS Assistans AB får du jobba i ett väletablerat och tillväxtorienterat företag och blir en del av ett kansli som består av 11 personer. Vår företagskultur präglas av stor tydlighet, växande ansvarstagande och hög professionalitet.
IGS Assistans AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans för personer med funktionsnedsättning. Företaget startade sin verksamhet år 2000 och ökade stadigt i antal kunder, anställda och omsättning. I dag har vi ca 40 kunder, drygt 350 anställda och omsätter över 60 miljoner kronor.
Ytterligare information om företaget finns på
www.igsassistans.se. Att IGS Assistans AB har vuxit i antal kunder och anställda har lett till att vi i dagsläget är i behov av en kund- och personalansvarig till.
Vi sitter i nya toppfräscha lokaler vid Globen, med mycket goda kommunikationer.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är heltid, 08:00-17:00, med möjlighet till flex.
Publiceringsdatum2018-01-02Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-02
Ange följande referens när du ansöker: "Kund och Personalansvarig"
KontaktUlrica Strand
strand.ulrica@igsassistans.se 0769458423
FöretagIGS Assistans AB
AdressIGS Assistans AB
BOX 49
12125 STOCKHOLM-GLOBEN
KontorsadressArenavägen 27
Jobbnummer 3883877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.