Kronofogden söker handläggare till kundservice i Sundbyberg
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Täby eller i
hela Sverige Kan du konsten att balansera?
Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?
Vi söker nu handläggare för tillsvidareanställning till kundservice med placering i Sundbyberg.
Ditt nya jobb
innebär att besvara frågor från medborgare och företag per telefon och e-post, arbeta med administrativa arbetsuppgifter samt handlägga vissa ärenden i kundmötet. Du förutser kundens behov och ser kunden ur ett helhetsperspektiv. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och se lösningar på olika situationer.
Som handläggare inom kundservice är det viktigt att man gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Arbetet ställer stora krav på den kommunikativa förmågan som leder till att vi skapar förtroende i mötet med våra kunder.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 90 hp eller 60 p
• har minst ett års erfarenhet av arbete med information och service mot kund, via telefon och e-post, och haft det som huvudarbetsuppgift
• har empatisk förmåga, service- och kundfokus samt ett professionellt bemötande
• har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• är resultatinriktad och kan arbeta i ett högt tempo
• har god analytisk förmåga och kan se och hitta innovativa lösningar
• har mycket goda datorkunskaper och vana vid att arbeta i datoriserad miljö
• har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
• tar ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra.
Har du mycket goda språkkunskaper, utöver svenska och engelska, är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet från kundkontaktcenter.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden - offensiv, pålitlig och hjälpsam.
Våra öppettider är vardagar 08:00 - 18:00 och arbetstiden är schemalagd där du själv i viss mån har möjlighet att påverka din arbetstid.
På Kronofogden tillämpas provanställning.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på
www.kronofogden.seSista ansökningsdatum: 2013-08-11
Publiceringsdatum2013-07-01Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcelo Olivares, teamchef 010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef 010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST 010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco 010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Jobbnummer 1597061
Observera att sista ansökningsdag har passerat.