Kravhandläggare med intresse för bank och finans

Intrum Sverige, Backoffice / Företagsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Sverige, Backoffice i Nacka

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.

Nu söker vi två drivna, analytiska och positiva handläggare till ett team vars verksamhet i sin helhet är outsourcad från vår största kund inom banksektorn. Vi söker dig som antingen brinner för att lära dig något nytt eller som vill bygga vidare på din erfarenhet gällande obeståndshantering av bankfordringar. Tillsammans med oss verkar du för att överträffa vår kunds förväntningar!

Om jobbet
I ditt dagliga arbete bevakar och åtgärdar du kravärenden i enlighet med vår kunds policy och regelverk. Fokus ligger på tidiga insatser och obeståndsförebyggande åtgärder för att minska vår kunds kreditförluster. Du fungerar som rådgivande part mot de kundansvariga på bankkontor runt om i landet och deras telefon- och internetbank, samt i vissa fall för slutkund. Du bistår också med information och råd i frågor som rör bankprodukter samt krav- och inkassohantering. Du arbetar i kundens eget system och handläggningen består exempelvis av hypotekkrediter, rapportering av efterliggande lån och obetalda krediter, dödsbohantering, skuldsanering samt viss registervård. Du har ett nära samarbete med dina kollegor och kommer jobba över produktgränserna privat, företag och finans.

Då vår uppgift är att minimera kundens risker och förluster präglas vårt arbete av att hitta bra lösningar för kunden, slutkunden och Intrum. I ditt arbete ingår, förutom löpande handläggning, att utmana befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process samt ökad lönsamhet och kundnöjdhet.

Publiceringsdatum
2018-09-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av att arbeta med krav- och inkassohantering. Vi ser också att du har goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, eller tidigare erfarenhet av att arbeta inom banksektorn.

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du som söker är engagerad, prestigelös och har en förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar gällande bankprodukter och inkassoprocessen. Du är en nyfiken person som gärna utmanar beprövade arbetssätt i jakten på den bästa lösningen.

Du är flexibel och kan därför lätt anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter i förändringar. Vidare är du en serviceinriktad och lyhörd person som är uppmärksam på kundens behov och alltid anstränger dig för att leverera lösningar. Slutligen är det av yttersta vikt att du tar stort eget ansvar för ett gott samarbetet i gruppen och att du vill ge det lilla extra för att gruppen ska nå sina mål.

Placeringsort
Vi sitter i kontorslokaler i Sickla Köpkvarter, Nacka. Du tar dig enkelt hit på 10 minuter med buss från centrala Stockholm.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Jeanette Sahlberg på nummer 073 786 79 22.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com .

Varaktighet, arbetstid
Dagtid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Jeanette Sahlberg (Team Manager) +46 737 86 79 22
2) Lena Glaad (ordf Unionen Sthlm) 08-546 103 18

Företag
Intrum Sverige, Backoffice

Adress
Intrum Sverige, Backoffice
105 24 Stockholm
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmans Torg 14

Jobbnummer
4329216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Sverige, Backoffice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Sverige, Backoffice: