Koordinator till Hälso- och sjukvårdsenheten Majorna-Linné
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 63 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 2 300 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många.
Publiceringsdatum2018-11-01ArbetsuppgifterÄr du en ordningsam och stresstålig person som tycker om att jobba i en koordinerande och serviceinriktad roll? Är du initiativtagande, strukturerad och gillar att ha breda ansvarsområden? Då har vi tjänsten för dig!
Som koordinator inom Hälso- och sjukvården stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter där några vanligt förekommande arbetsuppgifter är hantering av personalplanering, schemaansvar samt introduktion för nyanställda. Ditt ansvarsområde som koordinator innefattar därtill även:
• Hantera allmän administration så som sjuk- och friskanmälan, vikarieanskaffning.
• Fakturahantering och inköp samt leverantörskontakter.
• Kontakt med It-support.
• Ta emot besökare, nyanställd personal.
• Hantering av kontaktlistor och beställningar av material.
• Posthantering, nyckelhantering och behörigheter.
• Bokning av lokaler, möte och utbildningar.
• Kontakt med upphandlade bemanningsföretag.
• SBA - brandskyddsombud på enheten.
KvalifikationerVi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, om du har administrativ inriktning/ytterligare utbildning inom området ser vi det meriterande. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av administration och samordning i en liknande roll. Du har god förmåga att kommunicera både skriftlig och muntlig information. Vi söker dig som har god IT-kunskap och som behärskar Officepaketet väl. Meriterande om du tidigare arbetat med schemaläggning. Du har enkelt för att anpassa dig och följa lagar, riktlinjer och rutiner för att utföra dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som medverkar till en bra arbetsmiljö, god hälsa och ett gott arbetsklimat.
För att passa i rollen som administratör hos oss behöver du vara engagerad och intresserad. Vidare ser vi att du tycker om att ha ett brett ansvarsområde, vara spindeln i nätet och är bekväm i att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du bör ha ett administrativt ordningssinne och förmågan att samordna. Vi ser även att du bör ha goda tekniska kunskaper och snabbt kunna sätta dig in i nya system.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten avser ett vikariat under ett år, med möjlighet till förlängning. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-14
Ange följande referens när du ansöker: A824435
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMira Alisic 031-365 83 97
Birgitta Höglund 031-365 96 69
FöretagGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 4435006
Observera att sista ansökningsdag har passerat.