Koordinator med ansvar för tillsynssamordning till Huddinge kommun

Huddinge kommun, Bygglovsenheten 1 / Administratörsjobb / Huddinge
2024-12-13


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge kommun, Bygglovsenheten 1 i Huddinge

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen

Bygglovsavdelningen har drygt 40 medarbetare som är indelade i två bygglovsenheter, där avdelningens bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynshandläggare finns samlade. Vi har även en tredje enhet där avdelningens administrativa stöd finns, som även ansvarar för verksamhetsutveckling och där handläggning av bostadsanpassningsbidrag utförs. Denna tjänst kommer organisatoriskt tillhöra denna enhet men med ett nära samarbete med handläggarna för tillsyn.

Vi erbjuder arbete i en trevlig arbetsgrupp med nära ledarskap och där det finns ett stort stöd av kollegor även i det självständiga arbetet. Hos oss är målet att du ska hitta balans mellan arbetsliv och privatliv och det finns möjlighet till både flexibla arbetstider och distansarbete. Vi tror dock att det mänskliga mötet medför flera positiva aspekter så som bättre trivsel och kunskapsutveckling och vi strävar därför efter att arbeta tillsammans på kontoret tre dagar i veckan. Denna tjänst utför arbetsuppgifter som innebär arbete som delvis måste ske på plats på kontoret. Arbetsgruppen delar därmed på bemanning alla dagar i veckan.

Vår arbetsplats finns i Flemingsberg dit du åker enkelt och snabbt med både bussar, pendeltåg och regionaltåg

Om arbetet som koordinator:

Du arbetar med olika administrativa uppgifter i bygglovsavdelningens ärenden, främst i vårt ärendehanteringssytem ByggR och Nova. Du expedierar beslut, administrerar remissutskick, överklagande, domar, delgivningar, skriver brev till sökanden och arkiverar ärenden. Du följer våra bygglovs-, tillsyns och bostadsanpassningsärenden i våra visuella flödesprogram i Nova vilket innebär att du får stor insyn, är involverad i hela handläggningsprocessen och ansvarar för att säkerställa att ärendena hanteras på ett effektivt sätt.

Ansvar för tillsynssamordning:

Du ansvarar för att samordna och effektivisera hela tillsynsgruppens arbete och handlägger utöver det också egna tillsynsärenden. I rollen ingår dessutom att lämna råd och upplysningar till våra medborgare och aktörer. Du fattar både självständiga beslut samt förbereder ärenden inför beslut i bygglovs- och tillsynsnämnden.

I båda rollerna samarbetar du med kollegorna inom enheten och avdelningen, med andra tjänstemän inom kommunen, politiker, medborgare samt andra myndigheter.

Publiceringsdatum
2024-12-13

Profil
Du har relevant erfarenhet av arbete på bygglovsavdelning eller inom annan verksamhet där myndighetsbeslut fattas. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete samt arbete med tillsynsärenden enligt plan- och bygglagen. Du har förståelse för myndighetsuppdraget och kunskap kring krav på dokumentation i offentlig verksamhet. Vi ser att du är utbildad inom byggteknik, arkitektur, samhällsplanering eller har annan utbildning som vi bedömer som relevant.

Du är ansvarstagande och har ett stort engagemang i ditt arbete, du sätter värde på att aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du förmedlar information tydligt och enkelt både muntligt och skriftligt. Du kan utan hinder arbeta i digitala miljöer och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet ByggR/Nova.

För att lyckas i den här rollen behöver du trivas både med att arbeta självständigt och i grupp. Du bör vara stresstålig samt service- och utvecklingsorienterad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav. Innan anställning gör vi även en bakgrundskontroll på slutkandidaten.

Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner (http://www.huddinge.se/formaner)

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C224798".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)

Arbetsplats
Huddinge kommun, Bygglovsenheten 1

Kontakt
Enhetschef
Pernilla Jensen
pernilla.jensen@huddinge.se
08-535 363 89

Jobbnummer
9059038

Prenumerera på jobb från Huddinge kommun, Bygglovsenheten 1

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge kommun, Bygglovsenheten 1: