Koordinator för samverkan mellan myndigheter
Sollentuna Kommun SamordningsFörbundet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun SamordningsFörbundet i Sollentuna Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!
Samordningsförbundet bildades i juni 2017 och har som mål att fler människor kommer till egen försörjning genom myndigheters gemensamma insatser. De deltagande myndigheterna i förbundet är Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Stockholms läns landsting, Sollentuna kommun, Upplands Väsby kommun och Sigtuna kommun.
Nu söker vi en koordinator för en ny insats som kallas för Resursteam. Resursteamet kommer att bli en insats gemensam för alla tre kommuner med tre olika team som består av handläggare från alla parter. Insatsens syfte är att myndigheterna samverkar runt personer som är aktuella hos flera av myndigheterna. Personerna ska kunna få rätt stöd för att kunna försörja sig själva.
Rollen som koordinator kräver stor kunskap om de samverkande myndigheterna och en förmåga att arbeta målfokuserat, smidigt och kreativt. Uppdraget är speciellt eftersom insatsen ska skapas helt från början och det förutsätts stor delaktighet från de samverkande parterna. I uppdraget ingår att hålla samman arbetet både strategiskt och operativt samt kommunicera insatsen utåt. Rollen kan beskrivas som att vara "en spindel i nätet".
Koordinatorn kommer att arbeta nära förbundschefen som arbetsleder och styr arbetet. Även andra samverkansuppgifter kommer att kunna ingå i rollen. Koordinatorn rapporterar till en styrgrupp där chefer från medverkande parterna deltar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig:
• Ett inspirerande och viktigt arbete
• Möjlighet att skapa något från början tillsammans med andra engagerade människor
• Tillfälle att testa ett nytt arbete med möjlighet till fortsättning
Publiceringsdatum2017-11-27KvalifikationerVi söker dig som
• har en relevant akademisk utbildning, gärna med samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning eller vårdutbildning
• kan utrycka dig väl i tal och skrift och är van vid att leda möten och workshops
• har förmågan att arbeta självständigt och ta initiativ samt arbeta målfokuserat
• har kännedom om de lagstiftningar som styr arbetet hos parterna
• har erfarenhet av samverkan mellan olika myndigheter och goda referenser från samverkansparter
Meriterande är om du
• har arbetat i projektform och särskilt som projektledare
• har erfarenhet och kunskap om målgruppen
• har anställning inom någon av de samverkande parterna
Omfattning: 100 %
Anställningsform: tidsbegränsad t o m 1.4 2019. Möjlighet till förlängning om beslut tas i styrelsen.
Då arbetet sker i samverkan mellan de sex parterna innebär det att den anställde inom en myndighet behåller sin nuvarande anställning och avtal upprättas mellan parterna för projekttiden.
Vi välkomnar alla slags sökanden med olika bakgrunder, funktioner och erfarenheter.
Tillträde: Snarast.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Varaktighet, arbetstid
heltid, AVA t o m 1.4 2019
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKirsi Poikolainen, Förbundschef 073-915 17 89
FöretagSollentuna Kommun SamordningsFörbundet
AdressSollentuna Kommun SamordningsFörbundet
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Jobbnummer 3822666
Observera att sista ansökningsdag har passerat.