Kontorsvaktmästare till administrativa avd
Domstolsverket / Vaktmästarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vaktmästarjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Domstolsverket i Jönköping,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Domstolsverkets uppgift är att ge god service åt Sveriges Domstolar för att underlätta deras arbete. Vidare ska Domstolsverket begära och fördela resurser så att domstolarna klarar sina uppgifter på ett bra sätt.
Administrativa avdelningen är en av åtta avdelningar och ansvarar för interna ekonomi- och personalfrågor. De interna servicefunktionerna såsom registratur, intendentur och vaktmästeri ligger också under avdelningen. Administrativa avdelningen ska också vara behjälplig till GD-stab och ge stöd i verksamhetsplaneringsprocessen.
Publiceringsdatum2011-01-14Dina arbetsuppgifterSom kontorsvaktmästare kommer du att fylla en viktig funktion i arbetet med att ge en god intern service. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga kontorsvaktmästaruppgifter såsom enklare underhåll och reparationer av lokaler och inventarier. Utöver detta kommer du också att fungera som avdelningens kontaktperson inom teknikområdet. Detta kan innebära exempelvis enklare felsökning och underhåll av teknisk utrustning såsom kopiatorer, presentationsutrustning, videokonferensanläggningar, telefoner felanmälan m.m. Beställning av kontorsmaterial och ansvar för att kontorsförrådet är välsorterat och välfyllt ingår också i dina arbetsuppgifter. Utifrån din bakgrund och kompetens kan även andra arbetsuppgifter komma att bli aktuella. Du kommer att vara en av två vaktmästare vid avdelningen.
Önskvärda kvalifikationer och egenskaper
Du som söker har gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med teknisk/praktisk inriktning, har ett teknikintresse och hög IT-mognad. Arbetsuppgifterna är varierande men innehåller även en del rutinartade administrativa göromål vilket kräver att du även trivs med denna typ av arbetsuppgifter. Då avdelningen fungerar som en serviceorganisation för myndigheten är servicekänsla, samarbetsförmåga, ansvarskänsla, noggrannhet och stresstålighet viktiga egenskaper. Det är också viktigt att du självständigt kan ansvara för dina arbetsuppgifter, har en god prioriteringsförmåga och är initiativrik. Du är praktiskt lagd samt har god fysik då tunga lyft stundtals kan förekomma.
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-07
Bifoga meritförteckning, löneanspråk och övriga handlingar du önskar åberopa
Ange följande referens när du ansöker: 111-2011
Ansökan kan skickas till e-postadress:
domstolsverket@dom.seKontaktMats Lindgren, Administrativ direktör, 036-15 54 64
Gunnar Krantz, Servicesamordnare, 036-15 54 84
Facklig kontaktGunilla Fransson, ST, 036-15 54 80
FöretagDomstolsverket
AdressDomstolsverket
55181 JÖNKÖPING
KontorsadressKYRKOGATAN 34
JÖNKÖPING
KontaktuppgifterTelefonnummer: 036-155300
Faxnummer: 036-165721
E-postadress:
domstolsverket@dom.se Jobbnummer 822481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.