Kontorssamordnare till våra kontor i Malmö, Göteborg eller Linkö

Säkerhetspolisen / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Ser du behov innan de uppstår? Trivs du med att arbeta i en varierad roll med mycket kontaktytor? Nu söker vi en helt ny tjänst som kontorssamordnare till våra regionala kontor i Malmö, Göteborg och Linköping. Välkommen med din ansökan!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati, våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Här har du möjligheten att ta dig an en helt ny roll inom fastighet och service på Säkerhetspolisen. Som kontorssamordnare har du ansvar för fastighets- och serviceenhetens uppdrag vid något av de regionala kontoren.
Du har ett nära samarbete och verkar som en länk mellan det regionala kontoret och kollegorna på fastighets- och serviceenheten i Stockholm. Du hanterar frågor och arbetsuppgifter som rör fastighet och service samt koordinerar vissa myndighetsövergripande frågor för kontoret, såsom friskvårdsfrågor, utdelning av material med mera.
Din huvudsakliga arbetsplats blir på något av kontoren i Malmö, Göteborg eller Linköping. Som kontorssamordnare i Linköping har du även ansvar för kontoret i Örebro och en del av din arbetstid är förlagd där, men du har Linköping som din placeringsort.
I rollen som kontorssamordnare är kontaktperson för fastighetsägare och lokala entreprenörer och ansvar för att dessa utför sitt uppdrag i enlighet med myndighetens avtal.
Du tar emot och åtgärdar felanmälningar och beställningar och sköter samordning med fastighets- och serviceenheten i Stockholm.
Du hanterar den dagliga skötseln av fastighets- och serviceenhetens interna servicetjänster, vilket kan innebära daglig påfyllning och skötsel av kaffemaskiner, sköta bortforsling av diverse material, posthantering och fordonshantering.
Som kontorssamordnare hanterar du även olika lokalvårdsfrågor, ansvarar för uppdatering av delar av inpasseringssystemet samt vid behov samordnar och ledsagar du entreprenörer för arbeten inom skötseluppdraget och i våra lokaler.
I rollen ingår även att vara SBA ansvarig.
Din placering är i Malmö, Göteborg eller Linköping, men resor inom Sverige förekommer.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Vi söker dig som har:
Avslutad fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat
Flerårig erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom kontorsservice/ facility management
Erfarenhet av inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor
Erfarenhet av kravställning mot entreprenör
Goda IT-kunskaper som användare
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Körkort med B-behörighet

Du som söker kan också ha meriter som tillför bredd i våra arbetsgrupper. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet från offentlig sektor
Erfarenhet av LOU
Erfarenhet från säkerhetsskyddad verksamhet
Utbildning inom Facility management, ekonomi eller annat relevant område

Det här är kollegan vi söker
Du är en serviceinriktad person med hög integritet och professionellt förhållningsätt. Du är van att arbeta proaktivt och se behoven innan de uppstår.
Du är bra på att ta egna initiativ och att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en god organisatör med ett lösningsorienterat förhållningssätt och som trivs i en roll där du får ta ansvar och lösa problem.
Ditt arbete behandlar ofta flera aspekter och involverar många parter därför behöver du ha god kommunikativ förmåga. Som person är du prestigelös med god samarbetsförmåga som bidrar till ett gott arbetsklimat. Du kan på ett naturligt sätt skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer inom och utanför myndigheten.
Du är flexibel och van att snabbt ställa om mellan operativa detaljfrågor och mer övergripande strategiska frågor. Du är ansvarstagande med god ekonomisk förståelse och ett högt säkerhetsmedvetande.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta i en varierad roll med mycket kontaktytor.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 73 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Läs mer om hur du ansöker på vår hemsida www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2021-11-21
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Publiceringsdatum
2021-11-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Säkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
6089745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: