Kontorsassistent sökes
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-11-26
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-11-26Om tjänstenVi söker en driven och serviceinriktad Kontorsassistent till ett modernt och expansivt företag. Du kommer att arbeta på huvudkontoret, beläget i toppmoderna lokaler i Hötorgsskrapan i centrala Stockholm. Här arbetar cirka 100 personer dagligen i en inspirerande och inkluderande miljö, där självledarskap och gemenskap är centrala värderingar.
Som Kontorsassistent ansvarar du för att skapa en välkomnande och välfungerande arbetsplats och rapporterar till företagets Head of Workplace. Tjänsten är på heltid, måndag till fredag, kl. 08:00-17:00, och ibland kan kvällsaktiviteter förekomma där vi ser att du är flexibel.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledningsvis i 14 månader. För rätt kandidat kan det finnas möjlighet till förlängning.
I din roll som Kontorsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Service och underhåll: Säkerställa att kontoret alltid är representativt genom regelbundna ronderingar och enklare underhåll.
• Beställningar och systemhantering: Hantera bokningar av mötesrum och besökare i digitala system samt beställa kontorsförnödenheter som kaffe, mjölk och frukt.
• Support: Hjälpa till med löpande administrativa uppgifter, såsom beställning av mobilabonnemang och andra nödvändigheter.
• Utvecklingsarbete: Bidra till förbättringar av kontorets rutiner och processer för att skapa en ännu bättre arbetsmiljö.
Den här rollen innebär att du är aktiv och närvarande i kontorets olika delar - det är inte en receptionstjänst utan en hands-on roll där du säkerställer att allt fungerar smidigt.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att leverera högklassig service och trivs i en varierad och aktiv roll. Du har tidigare arbetat inom områden som hospitality, exempelvis i hotellbranschen eller som flygvärdinna alt dylikt, och har därmed utvecklat ett gott öga för detaljer och förmågan att skapa en trivsam miljö.
Vidare ser vi att du:
• Är självgående och trivs med att ta ansvar och lösa uppgifter självständigt.
• Har systemvana och lätt för att sätta dig in i digitala system som bokningsportaler och administrativa verktyg.
• Är lösningsorienterad och behåller en positiv inställning även i utmanande situationer.
• Har ett öga för detaljer och ser till att saker blir gjorda på ett organiserat och effektivt sätt.
Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet av service och hospitality.
• God datorvana och administrativ förmåga.
• Ett proaktivt och strukturerat arbetssätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om företagetFöretaget är en dynamisk och framåtsträvande organisation med kontor i flera nordiska städer. På huvudkontoret i Stockholm finns en stark kultur som präglas av gemenskap, platt hierarki och stort fokus på självledarskap. Här arbetar man tillsammans för att skapa en arbetsplats som är både inspirerande och funktionell för medarbetare och gäster.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via
jesper.jenefjard@adecco.seHar du frågor angående registrering, vänligen kontakta supporten via
info@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kontorsassistent, Office Coordinator, service, administration, hospitality, Stockholm, konsultuppdrag, bokningssystem, Adecco.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jesper Jenefjärd
jesper.jenefjard@adecco.se Jobbnummer 9030202