Kontorsassistent sökes

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2024-11-26


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-11-26

Om tjänsten
Vi söker en driven och serviceinriktad Kontorsassistent till ett modernt och expansivt företag. Du kommer att arbeta på huvudkontoret, beläget i toppmoderna lokaler i Hötorgsskrapan i centrala Stockholm. Här arbetar cirka 100 personer dagligen i en inspirerande och inkluderande miljö, där självledarskap och gemenskap är centrala värderingar.

Som Kontorsassistent ansvarar du för att skapa en välkomnande och välfungerande arbetsplats och rapporterar till företagets Head of Workplace. Tjänsten är på heltid, måndag till fredag, kl. 08:00-17:00, och ibland kan kvällsaktiviteter förekomma där vi ser att du är flexibel.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledningsvis i 14 månader. För rätt kandidat kan det finnas möjlighet till förlängning.

I din roll som Kontorsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Service och underhåll: Säkerställa att kontoret alltid är representativt genom regelbundna ronderingar och enklare underhåll.
• Beställningar och systemhantering: Hantera bokningar av mötesrum och besökare i digitala system samt beställa kontorsförnödenheter som kaffe, mjölk och frukt.
• Support: Hjälpa till med löpande administrativa uppgifter, såsom beställning av mobilabonnemang och andra nödvändigheter.
• Utvecklingsarbete: Bidra till förbättringar av kontorets rutiner och processer för att skapa en ännu bättre arbetsmiljö.

Den här rollen innebär att du är aktiv och närvarande i kontorets olika delar - det är inte en receptionstjänst utan en hands-on roll där du säkerställer att allt fungerar smidigt.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att leverera högklassig service och trivs i en varierad och aktiv roll. Du har tidigare arbetat inom områden som hospitality, exempelvis i hotellbranschen eller som flygvärdinna alt dylikt, och har därmed utvecklat ett gott öga för detaljer och förmågan att skapa en trivsam miljö.

Vidare ser vi att du:

• Är självgående och trivs med att ta ansvar och lösa uppgifter självständigt.
• Har systemvana och lätt för att sätta dig in i digitala system som bokningsportaler och administrativa verktyg.
• Är lösningsorienterad och behåller en positiv inställning även i utmanande situationer.
• Har ett öga för detaljer och ser till att saker blir gjorda på ett organiserat och effektivt sätt.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet av service och hospitality.
• God datorvana och administrativ förmåga.
• Ett proaktivt och strukturerat arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Företaget är en dynamisk och framåtsträvande organisation med kontor i flera nordiska städer. På huvudkontoret i Stockholm finns en stark kultur som präglas av gemenskap, platt hierarki och stort fokus på självledarskap. Här arbetar man tillsammans för att skapa en arbetsplats som är både inspirerande och funktionell för medarbetare och gäster.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Har du frågor angående registrering, vänligen kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kontorsassistent, Office Coordinator, service, administration, hospitality, Stockholm, konsultuppdrag, bokningssystem, Adecco.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Jesper Jenefjärd
jesper.jenefjard@adecco.se

Jobbnummer
9030202

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: