Kontaktcenter söker nu Servicehandläggare till enheten barn och
Stockholms stad, Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare. Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.
Publiceringsdatum2015-07-27ArbetsuppgifterVi söker nu en Servicehandläggare placerad vid Kontaktcenter (KC) på Serviceförvaltningen och enheten Barn och ungdom. Tjänsten är en tillsvidare anställning med start snarast möjligt.
Arbetet innebär att ge service med hög tillgänglighet i huvudsak via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare. Arbetet innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden. Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning.
KvalifikationerVi söker dig som vill leverera service i världsklass till Stockholms stads medborgare. Du ska ha en mycket välutvecklad servicekänsla och en god vilja att med hög tillgänglighet lösa inkommande frågor.
Vi söker dig som har en pedagogisk utbildning inom skola, förskola eller annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt eller på annat sätt värdefullt. Du bör ha minst ett års erfarenhet av att arbeta med kundservice med huvudsaklig uppgift att via telefon ge service och lösa inkommande ärenden åt kunder. Vidare söker vi dig som även har några års erfarenhet av att arbeta med skol- och/eller förskolefrågor och som därigenom fått en bred kunskap om förskola, skola samt styrande regelverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du är en mycket erfaren datoranvändare och van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem. Erfarenhet av handläggning i BoSko är meriterande.
Vidare uttrycker du dig väl på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt. Språkkunskaper i finska, somaliska och arabiska är meriterande och värderas högt i rekryteringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi söker dig som brinner för service och har ett genuint samhällsintresse. Du kan organisera och prioritera ditt arbete på ett bra sätt utifrån verksamhetens behov samtidigt som du förstår att tillgängligheten via telefon är av högsta prioritet i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, flexibel, positiv och driven.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-16
Ange följande referens när du ansöker: A34187
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Brorsdotter, Enhetschef 08-50811520
Camilla Westergren, HR-konsult 08-50811721
camilla.westergren@stockholm.seFacklig kontaktGiovanni Palusa, Vision 08-508 11 033
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623
FöretagStockholms stad, Kontaktcenter
AdressStockholms stad, Kontaktcenter
Box 6061
16406 Kista
KontorsadressEdvard Griegsgången 9 16432 Kista
Jobbnummer 2369082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.