Kontaktcenter söker dig som kan bidra till rätt bemanning vid rä
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.
På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.
Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Kontaktcenter Stockholm ska ge information och vägledning kring frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.
Vi ska underlätta för stockholmarna genom att lösa ärenden snabbt och enkelt. På Kontaktcenter arbetar ca 85 medarbetare indelade i de fyra enheterna Äldre Direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska enheten. De olika svarsgrupperna inom respektive enhet kräver olika bakgrund och erfarenhet. Det gemensamma är att all har en god förmåga och intresse av att ge service, och att bemöta våra kunder på bästa sätt.
Vi söker nu en bemanningsplanerare till en viktig roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för att vi ska bemanna med rätt person, som har rätt kompetens på rätt plats och vid rätt tid.
Tjänsten är ett vikariat under 1 år, med möjlighet till förlängning.
Om tjänsten och uppdraget
Som bemanningsplanerare har du ett övergripande ansvar att planera bemanningen för samtliga enheter inom Kontaktcenter. Du följer dagligen upp och optimerar bemanningen tillsammans med en kollega. Och i tätt samarbete med enhetscheferna planerar du bemanningen på längre sikt för semestrar, ledigheter och utbildningar.
Du tar fram prognoser, analyserar och följer upp avvikelser, statistik och resultat. Du deltar aktivt i verksamhetens planering, styrning och utveckling för att vi ska nå våra mål och vara en modern kundtjänstorganisation.
Vi söker dig som har
• en akademisk utbildning inom exempelvis organisation, statistik, systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• goda kunskaper och mycket god vana av att arbeta i Excel.
• hög IT-mognad.
• erfarenhet av bemanningsplaneringssystem och telefonisystem som exempelvis Teleopti/WFM och Telia Ace-Callguide.
• erfarenhet av schemaläggning och prognostisering i en kundtjänst med telefon och mejl som kontaktvägar.
• vana att hantera och analysera stora datainsamlingar.
• erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor. Eftersom arbetet innebär att lägga ett stort pussel varje dag, behöver du vara noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du tar ansvar, är drivande och har lätt för att fatta beslut. Du är också en god kommunikatör och har en god svenska i tal och skrift. Du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du har ett stort intresse för statistik, uppföljning, analysarbete och utvecklingsfrågor.
Känner du igen dig i beskrivningen?
Tveka då inte att skicka in din ansökan. Vi kommer att börja intervjua under ansökningstiden.
Varmt välkommen!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Visstidsanställning
Publiceringsdatum2019-11-08ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6501".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter
Jobbnummer 4946293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.