Konsultuppdrag: Upphandlare, Inköp och Upphandling, Stockholm

Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 17-mar-2020 - 31-dec-2020
• Ansök senast: 11/3-20
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget består av att självständigt ansvara för och driva upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader efter behov. Att i förekommande fall genomföra förnyad konkurrensutsättning av befintliga ramavtal.

Upphandlaren ansvarar för:

• att leda och genomföra upphandlingar/avrop mot upphandlingens/avropets mål i enlighet med fastställt genomförandebeslut avseende omfattning, tid och kvalitet.
• att upphandlingen/avropet sker i enlighet med LOU resp LUF samt övriga riktlinjer, rutiner och strategier hos Kunden.
• att statusrapportera månadsvis till projektledare och/eller beställare.
• att samverka med projektledare, projektgrupper och andra intressenter i avtals- och upphandlingsfrågor
• framtagande av upphandlingsdokument och avtalsförslag
• att avtalet överlämnas till mottagare enligt projektbeställning alternativt uppdragsbeställning
• sammanhållen kommunikation mot leverantörer
• samordning och kommunikation med såväl interna som externa intressenter

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Konsult skall ha lägst yrkeshögskoleutbildning och mycket goda kunskaper i regelverket kring offentlig upphandling.
• Konsult skall ha mångårig (minst 5 års) erfarenhet av offentlig upphandling från större och komplex organisation. Meriterande är om konsult har erfarenhet av upphandlingar inom kollektivtrafikområdet.
• Konsult skall ha vana att förhandla och besitta strategisk kunskap om Inköp och upphandling
• Konsult skall ha erfarenhet och kunskap om upphandlingsverktyget TendSign

Önskemål om personliga egenskaper:

• Handlingskraftig genom att skapa framdrift med förmåga att leverera.
• Systematisk och strukturerad, förmåga att skapa förutsättningar för effektiva arbetssätt.
• Lösningsinriktad och tar sig an problem med en öppen attityd, bjuder in till dialog och samverkan.
• Kommunicerar enkelt och tydligt i tal och skrift med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.
• Förmåga att hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt och prioritera mellan dessa.
• God förmåga att samarbeta och skapa team, upprätta och bevara relationer.
• Vara självgående, ha förmåga att fatta beslut utifrån mandat samt bra på att leda sig själv och andra.
• Tar initiativ och hittar alternativa lösningar om problem uppstår.
• Strategisk med förmåga att tänka långsiktigt.

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag +12 mån

Publiceringsdatum
2020-03-05

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649), http://www.shayasolutions.com

Jobbnummer
5134346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: