Konsultuppdrag: Affärsutvecklare/Projektledare Digitalisering, S
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 01-jan-2020 - 30-jun-2020
• Ansök senast: 16/12-19
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skallkraven för att vi öht. ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
• Kartlägga informationsbehov för internhantering av flytande bränsle - Kvalitet och Kvantitet
• Skapa en lösning för att dokumentera och tillgängliggöra data om bränslekvalitet i cisternerna
• Skapa en kravspecifikation, upphandla och implementera en ny prisdatabas
• Flytta exponeringsmodellen från excel till en behovsanpassad lösning
• Driva ett Proof of Concept-projekt för Bildigenkänning i Brista2 för att validera utifall en dylik lösning kan identifiera överstort material i avfallsbunkern med god kvalitet
• Identifiera lösningar för att sammanställa kvalitet på tillfört bränsle till kraftvärmeblock.
• Facilitera skapandet av en visuell bild i Power-BI för körplanen, både 5-dagars och 30-dagarsvyn
• Driva förändringsarbete för att förankra nya arbetssätt i konservativ miljö
• Hantera komplexa processer med många stakeholders
• Hämta hem affärsvärde i pågående initiativ
• Kommunicera med berörda parter för att driva förändring och säkerställa genomförande
• Kontinuerligt utvärdera och initiera nya initiativ för att driva interndigitaliseringen framåt på ett värdeskapande vis
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Praktisk erfarenhet av digitaliseringsarbete i konservativa branscher
• Erfarenhet av att identifiera värdeskapande attribut för Kunden
• Erfarenhet av att leda förändringsprojekt i större organisationer
• Erfarenhet av att ta fram och paketera beslutsunderlag
• Erfarenhet av desktop research
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i skrift och i tal
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Kunskap om Stockholm Exergi
Önskemål om personliga egenskaper:
• Stark analytisk och strategisk förmåga
• Drivande och självständig med god förmåga till kommunikation och samarbete
• Entusiasmerande inställning till förändringsarbete och uthållighet runt de utmaningar om komplexa projekt utsätts för
• God kommunikationsförmåga
• Förmåga att sätta sig in i och tillgodogöra sig ny information
______________________
Hur du vinner uppdraget
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12+ mån
Publiceringsdatum2019-12-04ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 4986274
Observera att sista ansökningsdag har passerat.