konsultchef till randstad life science i uppsala

Randstad AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Nu är det dags för oss på Randstad Life Science att förstärka vårt härliga team i Uppsala och vi letar efter dig som har någon typ av bakgrund inom Life Science och längtar efter ett nytt sammanhang.
Som konsultchef hos oss kommer du att få ett dynamiskt och spännande uppdrag som går ut ha ansvar för att hitta, matcha och erbjuda rätt kompetens i rätt tid till våra kunder inom Life Science. Rollen är mångfacetterad men består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett par kunder där våra duktiga konsulter arbetar. Konsulterna är anställda hos oss så din roll omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, liksom att sälja in konsultlösningar till såväl befintliga kunder som hos helt nya i samarbete med vår skickliga säljare. Plus allt däremellan som administration, skriva annonser, träffa kunder, kandidater & medarbetare. Kort och gott kan man beskriva det som att du följer våra kunder och konsulter genom hela processen från att identifiera en kunds behov till att rekrytera och ansvara för specialisterna på plats för att säkerställa rätt match, rätt utveckling för våra konsulter och inte minst rätt lösning för kund.

ansvarsområden


rekrytering: Som konsultchef i vårt team kommer du att ha ansvar för att hitta, matcha och erbjuda rätt kompetens i rätt tid till våra kunder inom Life Science.


personalansvar: Du har personalansvar för ett antal av våra kunniga och motiverade konsulter, vilket innebär att du även arbetar med att hitta, attrahera och matcha samt med anställning, introduktion, utveckling och uppföljning av dina medarbetare.


försäljning: Du arbetar aktivt med att utveckla och vårda kandidat-, konsult- och kundrelationer och förstår vikten av ett samarbete där alla parter blir vinnare. Du har god kontinuerlig kontakt med dina konsulter och följer kontinuerligt upp uppdragen hos dina kunder. I arbetet ingår försäljning, prissättning, kundavtal, offerter och produktkännedom.


administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång. I utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?

Vi söker dig som har akademisk utbildning samt någon typ av erfarenhet inom Life Science och som gärna har minst två års yrkeslivserfarenhet. Vi ser helst att du kommer från industrin och att du kanske jobbat som ingenjör alternativt inom kvalitet/labb då den här typen av erfarenhet är extra värdefull för att kunna förstå våra kunders vardag.

Skulle du redan ha erfarenhet från konsult- och rekryteringsverksamheter med fokus på LifeScience är detta naturligtvis mycket meriterande.

Du behöver också ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.

personliga egenskaper

Vi söker dig som trivs i dynamiska och snabbrörliga miljöer och som får energi av mötet med andra människor. Även om du får en stabil bas i vårt stora bolag och ditt härliga team så är vår verksamhet och omgivning i ständig förändring, därför är det viktigt att du är lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. Istället stimuleras du av att ställas inför det nya och vi tror att du drivs av att skapa positiva resultat för dina konsulter, kandidater och kunder. Förmodligen är du lite av en vinnarskalle som har lätt för att se möjligheter och som gärna peppar andra att göra detsamma!

Eftersom du kommer jobba en del med kundvård och försäljning ser vi också att du är en nätverksbyggare med en god förmåga att se helheten och att du har ett affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar. I och med att vi har förmånen att möta så många olika människor och verksamheter med olika förväntningar och förutsättningar du vara duktig på att kommunicera, såväl internt med kollegor och konsulter, som externt med kunder och kandidater.

Som ledare är du genuint intresserad av att få människor att nå sin sanna potential. Ett prestigelöst förhållningssätt till människor och arbetsuppgifter är en förutsättning för att trivas i teamet där vi alla jobbar tillsammans och hjälps åt. Du är strukturerad och har förmåga att organisera ditt eget arbete på ett effektivt sätt.

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Uppsala men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2023-12-31. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Enida Kuric via enida.kuric @randstad.se (mailto:birgitta.andreasson@randstad.se).

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718), http://www.randstad.se

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Angelica Gustafsson
angelica.gustafsson@randstad.se
+46 (0) 70 403 91 75

Jobbnummer
8308767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: