Konsult med inriktning server- Östersund
Koneo Östersund / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koneo Östersund i Östersund Koneos affärsidé är att göra IT enklare för mindre och medelstora företag och offentlig förvaltning. Koneos vision är att vara bäst lokalt och starkt centralt. Vi finns alltid nära, på mer än 40 platser över hela landet. Samtidigt kan vi erbjuda det stora företagets fördelar med support, specialistkompetens och effektiva tjänster. Koneo AB med 14 dotterbolag är från och med 7 april 2011 ett helägt dotterbolag till Konica Minolta Business Solutions Sweden AB. Läs mer på koneo.se
Koneo Östersund söker nu en konsult med inriktning mot drift och utveckling av våra kunders IT-miljöer.
Publiceringsdatum2011-11-18Dina arbetsuppgifterDu kommer främst att arbeta med drift och utveckling av kunders IT-miljöer med inriktning mot Microsofts klient och serverplattformar. I arbetet ingår även att arbeta med problemlösning på en djupare nivå inom aktuellt område.
Kvalifikationer• Du har ett par års erfarenhet av och kompetens inom drift, förvaltning och problemlösning av Microsofts serverprodukter som Windows Server 2003/2008, Windows Small Business Server 2008/2011 och Exchange Server
• Du har erfarenhet av och kompetens inom VMwares serverprodukter
• Du har erfarenhet av och kompetens inom server- och storageprodukter från HP/DELL etc.
• Du har grundläggande förståelse och erfarenhet av nätverk- och datakommunikation
• Du innehar en god förmåga att dokumentera ditt arbete
Dina personliga egenskaperSom person och i ditt arbetssätt är du noggrann, metodisk och strukturerad och besitter en förmåga att vårda långsiktiga kundrelationer.
Meriterande för tjänsten är om du:
• Innehar certifiering inom Microsofts serverprodukter
• Innehar certifiering inom någon av VMwares serverprodukter
• Erfarenhet av Citrixprodukter för applikationsvirtualisering
• Har erfarenhet av att arbeta självständigt med förmåga att omsätta kunders verksamhetsbehov i tekniska lösningar med hög kvalité och driftsäkerhet.
Tjänsten kräver att du har B-körkort.
Idag är vi inom Koneo Sundsvall/ Östersund totalt cirka sjuttiotvå anställda med nio medarbetare placerade i Östersund. Koneo Sundsvall/Östersund levererar heltäckande IT och dokumenttjänster för små till stora företag och myndigheter inom teknik, drift, management, förvaltning och produktförsörjning.
Till våra kunder har vi under 2011 levererat tjänster inom bl.a. följande infrastrukturområden:
• Servervirtualisering och konsolidering
• Windows Server, AD, Exchange, SQL och Sharepoint, SCCM
• VDI och Server Based Computing [Citrix & VmWare]
• Desktop Management (design, deployment, produktförsörjning m.m.)
• Lagring och backup
• DBA
• Systemlösningar med krav på hög tillgänglighet
• Applikationspaketering
• Management (IT-planering och verksamhetsutveckling)
• Print management
• Dokumentlösningar
Vi erbjuder
Koneo Östersund kan erbjuda dig stimulerande uppdrag mot såväl privata kunder som offentliga myndigheter, och förvaltning. Vår organisation genomsyras av hög kompetens hos våra medarbetare och av en vilja att alltid hjälpa våra kunder att omsätta verksamhetskrav till tekniska lösningar. Vi har korta beslutsvägar och eftersträvar att skapa goda förutsättningar för fortlöpande vidareutveckling av våra konsulter.
Vill du utvecklas i en spännande och utvecklande IT och dokument miljö är Koneo rätt bolag för dig.
Så ansöker duAnsökan samt frågor om den aktuella tjänsten skickas till Koneo Östersunds platschef Svenna Hansson som nås på mail
svenna.hansson@koneo.se och telefon 070-378 19 21. Senast den 5 december vill vi ha din ansökan.
Arbetstider och omfattningHeltid, provanställning/tillsvidare
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktFöretagKoneo Östersund
AdressKoneo Östersund
Box 1152
17123 SOLNA
Jobbnummer 1083326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.