Konferenschef till Atwork konferens i Gårda

Lg Engström Konferens AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lg Engström Konferens AB i Göteborg

Vi söker konferenschef till Atwork konferens i Gårda

Atwork konferens är platsen för viktiga möten och utbildningar.
Vårt fokus ligger på omhändertagandet av arrangörer och gäster samt mötesmiljön så som möblering, teknik och ventilation. Givetvis kombineras detta med god och lättillgänglig mat och dryck.
Ni hittar oss mitt i Gårdas kontorsområde i centrala Göteborg. Närheten till E6, Liseberg och arenor som Ullevi och Scandinavium bidrar givetvis till vårt utmärkta läge. Avståndet till Centralstationen är dessutom bara 1 km.

På Atwork har vi 20 konferenslokaler fördelade på 1200 kvadratmeter och på bottenvåningen hittar du dessutom vår mycket välbesökta lunchrestaurang och bistro. Här serverar vi dagligen god mat, lagad från grunden. Såväl restaurangen som bistron lämpar sig mycket bra till fester, middagar och liknande tillställningar för upp till 400 personer.

Atwork ingår från och med den 1 oktober 2016 i koncernen Landvetter Airport Hotel AB.
I samband med att vi tar över driften av Atwork söker vi nu en konferenschef som tillsammans med VD ska ansvara för driften och den dagliga försäljningen utav konferenser samt teknikansvar.

Vi söker någon som är glad och full av energi och som trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo, gillar att möta gäst, vågar fråga och tar egna initiativ. Du är noggrann, närvarande och flexibel. Du har lätt för att samarbeta med andra och du är ett föredöme för dina kollegor. Du är en proaktiv problemlösare som gillar att få saker gjort. Du skall också vara säljinriktad och tycka om att knyta nya kontakter.

Du kommer att vara "spindeln i nätet" och planera upplägget för konferenserna från A till Ö. Du är ytterst ansvarig för att uppnå att våra gäster åker härifrån med en fantastisk konferensupplevelse. Du är själv vid behov samt vid större event delaktig i den dagliga driften i konferensen.

Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid men anpassas efter konferenserna/beläggning, vilket innebär att du måste kunna vara flexibel och även arbeta både kväll och helg vid behov.

Bakgrund:

• Du har flera års erfarenhet konferens och/eller event arbete.
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl verbalt som i skrift, är en förutsättning.
• Goda data och teknikkunskaper.
Vi erbjuder:
• Att jobba i en platt organisation med snabba beslutsvägar, där det finns möjligheter att förverkliga goda idéer.

Ansökningar innehållande CV, personligt brev samt foto skickas till personalchef Annelie Bärve, ab@landvetterairporthotel.se

Frågor om tjänsten kontakta Linda Engström, VD 0709-564283

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-09-09

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-09
Endast kompletta ansökningar besvaras
Ange följande referens när du ansöker: AT1609
Ansökan kan skickas till e-postadress: ab@landvetterairporthotel.se

Kontakt
Linda Engström VD, 0709-564283 ab@landvetterairport.se

Företag
Lg Engström Konferens AB

Adress
Lg Engström Konferens AB
Box 2103
43813 LANDVETTER

Kontorsadress
c/o Landvetter Airport Hotel

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-977550

Jobbnummer
3040531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lg Engström Konferens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lg Engström Konferens AB: