Kommunvägledare till Kommunledningsförvaltningen, Hylte kommun

Hylte kommun / Receptionistjobb / Hylte
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Hylte, Värnamo, Alvesta, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hylte kommun i Hylte

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess drygt 1100 medarbetare.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Är du serviceinriktad, kommunikativ, lösningsfokuserad och har god digital kompetens? Gillar du att vara med där det händer? Då är du välkommen att söka tjänsten som kommunvägledare hos oss.

Kontaktcenter tillhör Kommunledningsförvaltningen och fungerar som en väg in för alla ärenden som hanteras av kommunen. Kommunvägledarna besvarar inkommande ärenden och har som målsättning att hantera och avsluta 70% av dessa.

Det dagliga arbetet innebär att du tar emot besökare och svarar i telefon samt hanterar inkomna ärenden via e-post. Ditt arbete består till största delen av att svara på medborgares frågor genom att söka, registrera samt lämna ut information. För en kommunvägledare liknar ingen arbetsdag den andra. Frågorna, som en kommunvägledare besvarar, kan handla om allt från hur man placerar sitt barn i förskola, till vem man vänder sig för att ansöka om bygglov eller var man köper fiskekort. En kommunvägledare behöver även bedöma vem som äger specifika frågor samt ge vägledning i hur man ansöker via e-tjänster eller fyller i en blankett.

I arbetet ingår också nära samverkan med de olika verksamheterna och att genom konstruktiva dialoger bidra till verksamhetsutveckling och bättre service för medborgarna.

Du är en serviceinriktad, positiv och utåtriktad person som har en lämplig högskoleutbildning för uppdraget eller annan utbildning som är relevant för tjänsten och som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång för uppdraget.

I Kontaktcenter arbetar fyra kommunvägledare som generalister i ett väl sammansvetsat team. Detta ställer höga krav på flexibilitet och god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad.

Du ska tidigare ha arbetat administrativt och ha intresse för att arbeta med digitala system. Du är van att arbeta strukturerat, målfokuserat och är en god kommunikatör både i tal och i skrift.

Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.

Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.

Upplysningar
Kristina Johansson, enhetschef Kontaktcenter, Tfn. 0345-180 00
Malin Söderberg, kommunvägledare, Tfn. 0345-180 00

Kontaktperson för fackliga frågor
Vision, Annika Åkesson, Tfn. 0345-180 00

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Hylte:2024:74".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hylte kommun (org.nr 212000-1207)

Arbetsplats
Hylte Kommun

Jobbnummer
8929292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hylte kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hylte kommun: