Kommunvägledare/telefonist till kontaktcenter

Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen / Receptionistjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen i Kristinehamn

Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor? Då kan du vara vår nya kollega! En av våra kollegor kommer att studera under våren och vi söker nu en vikarie på heltid till och med 2025-06-30 med chans till förlängning.

Vi behöver också förstärka upp med två timvikarier. Som timvikarie blir du kontaktad vid behov och antalet timmar varierar.

Kommunen är inne i en spännande resa, och för att underlätta för våra medborgare håller vi på att bygga upp ett helt nytt kontaktcenter. Kontaktcenter kommer att vara ingången för alla inkommande kontakter och ärenden till hela kommunen. I takt med att allt fler kommunala tjänster digitaliseras ökar kunskapsklyftorna kring digitala verktyg. Behovet av stöd för att nyttja dessa tjänster ökar och kontaktcenter blir också en viktig funktion för att tillgodose dessa behov.

Sedan våren 2024 så är kontaktcenter en egen organisatorisk enhet under kommunikationsavdelningen i Kristinehamns kommun.

Det dagliga arbetet består av att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer. Frågor och synpunkter kommer in via telefon, e-post, e-tjänst, sociala medier och synpunktshanteraren på kommunens externa webbplats eller genom fysiska besök till vår reception i kommunhuset.

Publiceringsdatum
2024-10-18

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som kommunvägledare/telefonist kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla kommunens verksamheter.

• Ta emot inkommande samtal till kommunens växel. Vi informerar, guidar eller kopplar vidare samtalen vid behov
• Bemanna reception enligt schema under kommunhusets öppettider
• Vägleda och informera besökare om kommunens e-tjänster vid vår besöksdator
• Synpunktshantering kopplad till vår externa webbplats kristinehamn.se
• Post och budhantering
• Internservice som tex bokning av möteslokaler och nyckelhantering
• E-posthantering

Andra administrativa arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget kan förekomma, i samråd med enhetschef.
Utöver dagliga uppdrag i växel och reception kommer du också vara delaktig i arbetet med att utveckla och hitta nya lösningar i vårt arbetssätt.

Kvalifikationer
Tjänsten kräver lämplig eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Uppdraget ställer krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer. Du behöver ha erfarenhet från arbete i kundtjänst eller reception och det är meriterande om du även har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd. Då du kommer att vägleda och stötta besökare i kommunens digitala tjänster kräver detta att du är öppen och nyfiken på nya digitala sätt. Du ser nyttan och de möjligheter som digitaliseringen erbjuder.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagaren.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C214901".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868), http://www.kristinehamn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-kristinehamns-kommun/

Arbetsplats
Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen

Kontakt
Rekryteringskonsult
Maria Harling
rekrytering@kristinehamn.se

Jobbnummer
8964875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunikationsavdelningen: