Kommunsekreterare med arbetsledningsansvar till Salems kommun

Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Publiceringsdatum
2012-12-14

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare ansvarar du för en korrekt och tidseffektiv berednings- och ärendehanteringsprocess mellan förvaltningar, nämnder samt kommunstyrelse och kommunfullmäktige.
För att underlätta ärendehanteringsprocessens alla steg kommer kommunsekreteraren att ha arbetsledaransvar för centrala kommunförvaltningens vaktmästeri, 4 personer, som idag bl a hanterar tryckeri och distribution av ärenden till kommunstyrelse och kommunfullmäktige.
Under 2013 kommer kommunen med stor sannolikhet att upphandla ett nytt ärendehanteringssytem och kommunsekreteraren har en avgörande roll i arbetet med att modernisera, digitalisera och kvalitetssäkra ärendehanteringen i kommunen.

Kommunsekreteraren har också till uppgift att samordna kommunens upphandlingsverksamhet gentemot vår kontrakterade upphandlingsfunktion, Telge Inköp och ansvarar för att verksamheternas upphandlingsansvariga har tillräckliga kunskaper för sitt uppdrag.
Ytterligare ansvarsområden att bevaka är kommunens efterlevnad av PUL och arkivlagstiftning samt att regelbundet se över eventuella behov av reviderade styrdokument.
Dessutom ansvarar kommunsekreteraren för en stabil och rättssäker valprocess för såväl nationella val som val till EU.

Kvalifikationer
Utbildningskrav är akademisk examen som t ex pol.mag, statsvetare, jurist eller motsvarande.

Vi söker en person som är strukturerad och kvalitetsmedveten, som kan ta initiativ och som är självgående. Det är också viktigt att du är tydlig, serviceinriktad samt att du har en god språklig analystisk förmåga. Ett annat krav är att du har minst två års erfarenhet som kommunsekreterare och
att du därmed har djupgående kunskaper om beredningsprocesser, ärendehantering, kommunallagstiftning och övriga lagar och förordningar som styr verksamheten.
Självklart är du en van datoranvändare.

Vi kan erbjuda dig en mycket trevlig arbetsplats med bra arbetskamrater och ett gott klimat. Eftersom vi är en liten kommun har vi nära kontaktvägar och lätt att samarbeta över gränserna.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Flexibel arbetstid där kvällstjänstgöring kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid.

Ersättning
Månadslön Salems kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-18
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A307016
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Carlsson, Kommundirektör 08-532 598 00 mats.carlsson@salem.se

Facklig kontakt
Henrik Haij, Ordf. Vision 08-53259800 henrik.haij@salem.se

Företag
Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1417701

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: