Kommunikatör till Teknikföretagen!
The Place AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Det är ett konsultuppdrag på sex månader där du utgår från deras huvudkontor vid Östermalmstorg i Stockholm.
Uppdraget
Din primära arbetsuppgift innebär att färdigställa arbetet med organisationens personalhandbok, där du producerar ny text som berör olika aspekter av HR och redigerar befintlig text så att den blir lättläst och pedagogisk. Detta arbete kommer att utgöra ungefär halva arbetstiden. Vidare kommer du att assistera vid framtagandet av layout, interface och struktur samt ta fram content i form av text och bild till organisationens nya Intranät. Du kommer, beroende på ditt intresse och erfarenhet kunna vara involverad i allt rörande HR och arbeta brett inom hela HR-området. Visst låter det kul och spännande? Det är det också!
Du välkomnas till en trevlig arbetsplats där du ingår i HR-avdelningen som består av en HR-chef och en HR-assistent. Det här är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas pågå sex månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är flexibel med möjlighet att jobba heltid (40h/v) eller deltid om du till exempel studerar.
Publiceringsdatum2022-02-17Dina arbetsuppgifterI uppdraget kan du få arbeta med följande uppgifter:
* Producera och korrekturläsa text för färdigställning av personalhandboken i samråd med HR-avdelningen
* Producera text och ta fram enklare bildmaterial till organisationens Intranät
Din erfarenhet
För att passa och göra succé på uppdraget ser vi gärna att du har:
* Minst 1-2 års yrkeserfarenhet
* Erfarenhet av att skriva content, ex. längre artiklar
* Flytande svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
* Erfarenhet av Episerver eller annat CMS-verktyg
* Känsla för färg och form samt erfarenhet av att producera content i bildformat
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är en driven och självgående person och som har ett intresse för skrivande och HR. Då du kommer arbeta mycket med att producera innehåll i personalhandboken är det viktigt att du är en duktig kommunikatör och tycker det är roligt att skriva texter. Vidare arbetsuppgifter innefattar arbete kring deras Intranät där du stöttar med text och bild samt layout. En känsla för färg, form är därmed meriterande.
Låter det här som något för dig? Toppen - Då tycker jag du ska söka det här spännande uppdraget på en gång. Vi gör löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Uppdragets omfattning
Det här är ett konsultuppdrag på sex månader, med chans till förlängning där du arbetar som konsult via oss på The Place. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer att utgå från huvudkontoret vid Östermalmstorg i Stockholm.
The Place - Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe Place AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare The Place AB (org.nr 556340-2758),
https://theplace.se Kontakt Rekryteringskonsult
Sara Giordano
0765362720 Jobbnummer 6355643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.