Kommunikatör till kommunikationsenheten

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo eller i hela Sverige

Om enheten
Kommunikationsenheten är organisatoriskt placerad på avdelningen för verksamhetsstöd och består av en chef, tre kommunikatörer och tre presstalesmän. Uppdraget består av intern och extern kommunikation. För mer information, se https://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Lediga-jobb/Jonkoping/ .

Publiceringsdatum
2012-05-08

Dina arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter kommer inledningsvis vara att planera, genomföra och följa upp medieaktiviteter. Det handlar om att till exempel skriva pressmeddelande, talstöd och debattartiklar, ta fram kommunikationsplaner, ge service till journalister via telefon och e-post, anordna pressträffar- och konferenser samt bedriva omvärldsbevakning.Vid behov kommer du utbilda olika grupper av medarbetare samt förbereda talespersoner.
Du ser mediearbetet som en del i helheten och samordnar det med övriga kanaler. Polisens mångfacetterade verksamhet är förenad med ett stort massmedialt intresse där du i din yrkesroll både tar initiativ samt agerar när journalister hör av sig.
Som kommunikatör ska du utöver mediefrågorna hantera de vanligen förekommande arbetsuppgifterna på enheten, t.ex. kommunikationsstöd i projekt, målgruppsanpassa information för hemsida och intranät samt utforma annonser och trycksaker enligt grafisk manual.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom medie-och kommunikationsvetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du ska ha erfarenhet av arbete inom kommunikationsområdet, framförallt med inriktning mot massmedier. Vidare ska du ha goda kunskaper i InDesign, Photoshop och webbpubliceringsvertyg motsvarande Episerver.
Meriterande är om du har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikationsfrågor på en polismyndighet eller i annan större organisation. Det är även önskvärt om du har arbetat med mediebevakning samt med fotografering.

Du trivs med ett högt arbetstempo där du har flera arbetsuppgifter på gång samtidigt och inte alltid kan styra över din dag. Du stimuleras av att skriva olika typer av texter för varierande målgrupper där goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift, är grundläggande krav. Du är en person som har lätt för att strukturera och organisera. Du har även en god förmåga att växla mellan strategiskt planerande och händelsestyrt arbete. Som person är du social och utåtriktad men också tydlig och bestämd när det behövs.

Tjänsten är ett vikariat med start i augusti 2012 som sträcker sig till och med den 31 augusti 2013 med eventuell möjlighet till förlängning.
Arbetstiden är förlagd till dagtid vardagar men förutsätter att du vid behov även kan arbeta på andra tider. Du ska vara beredd på att arbeta i samband med att polismyndigheten bildar operativ stab vid särskilda händelser, vilket kan innebära arbete på kvällar eller helger.
Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs före anställning.

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan inklusive CV till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . ange nedan diarienummer i e-postens ärendemening.
Vi tar även emot ansökningar per post till Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 JÖNKÖPING, ange då din e-post adress.

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på tjänsten samt vad du kan tillföra verksamheten. Formella meriter som anges i ansökan ska styrkas med intyg/betyg vid en eventuell intervju. Märk ansökan med Dnr A-725-4060/12.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Dagtid. Vikariat, tillträde augusti 2012.

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-21
Ange följande referens när du ansöker: A-725-4060/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Kontakt
Linda Wangström, kommunikatör, 0768-78 79 00, 010-566 79 56
Camilla Danielsson, kommunikationschef, 0733-40 90 09, 010-566 75 28

Facklig kontakt
Cristina Blomqvist, Saco, 010-566 75 53
Anne-Cathrine Brandt, ST inom Polisväsendet, 0705-15 62 32
Hanna Englén, Polisförbundet, 010-56 678 64

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
1236662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: