Kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad

Novare Bemanning AB / Marknadsföringsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Karlstad, Kristinehamn, Arvika, Örebro, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du kommunikatör på jakt efter nästa uppdrag? Trivs du i en varierande roll där du får bidra med din kunskap? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker en kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad.

Myndigheten är just nu i behov av stöttning då de har fått ett regeringsuppdrag som kräver både strategiskt och operativt stöd gällande kommunikationsområdet. Som kommunikatör kommer du att bli en del av utveckling och kommunikation hos myndigheten men arbeta mot avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen.

I rollen ingår sedvanliga kommunikatörsuppgifter men även samverkan med externa aktörer som är aktörer i regeringsuppdraget. Det kan även bli aktuellt att stödja myndigheten i andra projekt. även andra projekt.

Till denna tjänst söker vi dig som är positiv och motiverad. Du trivs i en roll där du får ta ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du är trygg i dina kunskaper och drivs av att arbeta mot gemensamma mål.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
utforma informationsmaterial
rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
varumärkesarbete
uppdatera information på extern och intern webbplats
arbete med digitala kanaler och sociala medier.

Krav för tjänsten

högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
erfarenhet av att arbeta med enkäter
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av samverkan

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid med start omgående tom 2026-04-01, med möjlighet till förlängning om 6 månader. Placeringsort är hos myndigheten i Karlstad, resor förekommer.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-09-24. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8893073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: